خبرگزاری کار ایران

رحمت امینی:

تئاتر خیابانی خرداد می تواند به موضوعات انقلابی توجه کند

کد خبر : ۷۶۱۳۰

اینکه برخی از وقایع تاریخی و سرنوشت ساز در کشور ما برجسته شود و به خاطر آن، آثار هنری خلق شود و در منطقه جغرافیایی خاصی به اجرا در آید فعالیت بسیار ارزشمندی است.

ایلنا: رحمت امینی که تا کنون پژوهش و فعالیت هایی در راستای اجرای آثار نمایشی با موضوع انقلاب داشته است، گفت: نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی خرداد می تواند نگاه گسترده ای به واقعه 15 خرداد داشته باشد و این روز سرنوشت ساز را به عنوان مبدعی برای توجه بیشتر به موضوعات انقلابی معرفی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد  رحمت امینی اظهار کرد: اینکه برخی از وقایع تاریخی و سرنوشت ساز در کشور ما برجسته شود و به خاطر آن، آثار هنری خلق شود و در منطقه جغرافیایی خاصی به اجرا در آید فعالیت بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: در این میان نکته حائز اهیمت این است که توجه به رویدادهای یک برهه از تاریخ نباید صرف برپایی جشنواره باشد، بلکه بهتر است برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی خردادبا نگاه تولید آثار نمایشی و اجرای عمومی انجام شود، تا حرکت فرهنگی بسیار خوب و تاثیر گذاری را شاهد باشیم.

امینی با اشاره به اهمیت تخصیص امکانات به مسئولان جشنواره بیان کرد: اگر جشنواره تئاتر خیابانی خرداد به عنوان نقطه شروعی برای جریان تئاتر کشور باشد می تواند نتایج و بازخورد خوبی را برای تئاتر به دنبال داشته باشد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: برگزار کنندگان این جشنواره با بهره گیری از تجربیات مشابه می توانند در راستای جریان سازی تئاتر کشور نقش موثری داشته باشند و با پاسداشت واقعه15 خرداد آثار متنوعی با موضوعات مرتبط با انقلاب را نیز به مخاطب ارائه کنند.

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد نیمه خرداد ماه به دبیری سیداحسان قاضی‌زاده در استان تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز