خبرگزاری کار ایران

شمارش معكوس انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد؛

آیا به روز رسانی قرارداد تیپ هنرمندان تئاتر به نتیجه می‌رسد؟

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۳۰

مریم كاظمی: هیچ عجله‌ای برای ارائه سند پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد چراكه این مسائل دغدغه چندین و چندساله تمام هنرمندان تئاتر كشور محسوب می‌شود و مطالبه آن همواره ادامه خواهد داشت.

ایلنا: به‌رغم اینكه زمان زیادی تا برگزاری انتخاب ریاست جمهوری و آغاز تغییرات مدیریتی در سطوح گوناگون كشور باقی نیست؛ سرنوشت به روز شدن قرارداد تیپ هنرمندان تئاتر كشور همچنان به نتیجه نرسیده است. این درحالی است كه مریم كاظمی یكی از نمایندگان خانه تئاتر برای پی‌گیری موضوع اعتقاد دارد طرح مسائل تازه نباید منجر به رعایت نشدن قرارداد گذشته شود و سند تیپ قدیمی همچنان اعتبار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، كاظمی با بیان اینكه همچنان درحال مذاكره با نمایندگان انجمن‌های گوناگون خانه تئاتر برای حل شدن موارد اختلاف و رسیدن به توافق نهایی هستیم، در این ارتباط اظهار داشت: پیشنهاد معادل‌سازی به تمام صنوف ارائه شده اما تحلیل و بررسی هریك از گروه‌ها و انجمن‌های خانه تئاتر مدتی زمان نیاز دارد. درحال حاضر در مورد افزایش دستمزدها كه آقای آشنا هم نسبت به آن نظر موافق دارند، بحث و گفتگو می‌كنیم اما به این دلیل كه مبلغ دستمزدها در صنوف مختلف تفاوت می‌كند باید تمام پیشنهادها را جمع‌آوری و بررسی كنیم.

وی با تاكید بر این نكته كه بعداز حاصل شدن توافق نهایی تازه زمان مذاكرات دو جانبه خانه تئاتر و مركزهنرهای نمایشی فرامی‌رسد، ادامه داد: هیچ عجله‌ای برای ارائه سند پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد چراكه این مسائل دغدغه چندین و چندساله تمام هنرمندان تئاتر كشور محسوب می‌شود و مطالبه آن همواره ادامه خواهد داشت، چه آقای آشنا مدیر باشند چه فرد دیگر عهده‌دار این مسئولیت باشد.

كاظمی همچنین به وجود نداشتن هیچگونه ضمانت اجرایی در صورت تصویب قرارداد تیپ جدید اشاره كرد و گفت: قرارداد تیپ قبلی پس از سال‌ها پی‌گیری سرانجام در زمان مدیریت آقای پارسایی به نتیجه رسید اما آیا هرگز اجرا شد؟ خیر مدیران به سادگی آن را كنار گذاشتند و امروز هم كه مدام گروه‌های نمایشی را به قرارداد گیشه ارجاء می‌دهند.

وی در انتها ضمن تاكید بر اینكه باید نسبت به اجرا شدن قرارداد تیپ قدیمی نیز توجه داشته باشیم، بیان كرد: از زمانی كه بحث به روز رسانی قرارداد تیپ به وجود آمد به سندی كه قبلا تهیه شده است توجه نمی‌شود و گویا اصولا قرداد تیپ معنایی ندارد. چرا با مطرح شدن مسئله‌‌ی جدید قوانین قبلی كه با یكدیگر برسر آن‌ها تفاهم كردیم؛ مورد غفلت و بی‌توجهی قرار بگیرد؟ چه تضمینی وجود دارد سند تیپ جدید رعایت شود؟

با اتمام زمان ثبت‌نام كاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری آرام آرام به زمان برگزاری این رویداد نزدیك می‌شویم اما همانطور كه پیش‌بینی می‌شد به روز رسانی قرارداد تیپ و دستمزد هنرمندان تئاتر همچنان در پیچ و خم‌ راهروها گرفتار مانده و میان خانه تئاتر از یك سو و مركزهنرهای نمایشی از سوی دیگر در رفت آمد است. مسیری كه پیش‌تر انتظار می‌رفت با سرعت بیشتری طی شود و تكلیف هنرمندان روشن‌تر از قبل باشد اما گویا باید مانند یك سال قبل به انتظار گذر زمان بمانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز