خبرگزاری کار ایران

مسئول اجرایی جشن‌های بزرگداشت تئاتر مطرح كرد:

كمبود منابع مالی مراسم را با مشكل مواجه كرد

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۳۱

مهدی قلعه: قطعا در برگزاری برنامه‌ها اشكالاتی وجود داشت كه تلاش می‌كنیم برای سال آینده از دوماه قبل برنامه‌ریزی را آغاز كنیم تا مشكلات كمتر باشد.

ایلنا: مهدی قلعه(مسئول برگزاری جشن‌های روز جهانی تئاتر) از كارگردانی و اجرای دو نمایش برای نیمه دوم سال خبر داد و عمده‌ترین ضعف این دوره از مراسم را كمبود منابع مالی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر اجرایی مراسم جشن‌های بزرگداشت روز جهانی تئاتر؛ گزارشی از برگزاری برنامه‌های خانه تئاتر طی یك هفته گذشته ارایه داد و گفت: در جریان روزهای برگزاری این مراسم ابتدا انجمن گریم و ماسك كار خود را آغاز كرد و در همین روز با اعطای نشان خانه تئاتر از خانم سارا اسكندی تجلیل شد. انجمن موسیقی، انجمن پوستر، انجمن طراحان صحنه و لباس ازجمله گروه‌هایی بودند كه به ارائه برنامه‌های خود پرداختند كه در این میان طراحان صحنه و انجمن عكاسان از خانم‌ها نیلیان و اختر تاجیك تقدیر كردند.

وی با اشاره به اینكه انجمن عروسكی طی روزهای جشن تئاتر از آزاده پورمختار تجلیل كرد، ادامه داد: انجمن منتقدان خانه تئاتر نشستی تخصصی برگزار كردند كه با استقبال بالایی مواجه شد و همچنین انجمن تئاتر كودك و نوجوان و انجمن حركت به ترتیب از هنرمندان حسین محب اهری و منیره دلدارگلچین با اهدای نشان مدالیوم خانه تئاتر تقدیر كردند. در روزهای پایانی هم كه انجمن تئاتر خیابانی مراسم خود را اجرا كردند و پایان‌بخش برنامه‌های امسال برگزاری شب جشن بازیگر بود كه بهترین‌های بازیگری سال91 انتخاب شدند.

قلعه ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاهی از پوسترهای طراحی شده بین سال‌های 47 تا 91 و نمایش‌گاهی از عكاسان انجمن در ارتباط با تفاوت‌های این دوره اظهار داشت: دوسال بود كه برنامه‌های فضای باز برگزار نمی‌شد اما امسال این برنامه‌ها را نیز اجرا كردیم كه با استقبال مخاطبان مواجه بود اما هم‌زمان انتقاد‌هایی هم درباره كیفیت‌ پایین كارهای فضای باز ابراز شد كه اعتقاد داشتم چون مخاطبان این برنامه عام هستند باید بخش‌هایی را برای سرگرمی این گروه درنظر بگیریم، اما عمده ضعف امسال به كمبود منابع مالی ارتباط پیدا می‌كرد.

مسئول اجرایی برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی تئاتر، تصریح كرد: به این دلیل كمبود منابع مالی روزهای پایانی تصمیم به برگزاری جشن‌ها گرفته شد و فرصت زیادی برای برنامه‌ریزی نداشتیم و قطعا در برگزاری برنامه‌ها اشكالاتی وجود داشت كه تلاش می‌كنیم برای سال آینده از دوماه قبل برنامه‌ریزی را آغاز كنیم تا مشكلات كمتر باشد.

مهدی قلعه در پایان درباره فعالیت‌های این روزهای خود گفت: تمرینات نمایشی به نام شازده كوچولو را شروع كردم كه شیوه اجرایی متفاوتی دارد و در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان اجرا خواهد شد. همچنین شهرام كرمی نمایش‌نامه‌ای به نام كفتران كوچه كاج برای من نوشتند كه همراه نمایش قبلی نیمه دوم سال به روی صحنه خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز