خبرگزاری کار ایران

دبیرنخستین بازار تئاتر کودک و نوجوان؛

بازار تئاتر کودک و نوجوان محلی برای بروز خلاقیت‌ها است

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۱۱

امرایی: مدیران مجموعه‌های مختلف تئاتری و دست اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان ظرف چند روز در این بازار گردهم می‌آیند تا با آخرین دست آوردها در حوزه تئاتر کودک و نوجوان کشور آشنا شوند.

ایلنا: مجید امرایی بر این باوراست که توجه به " اقتصاد تئاتر" و " تعامل خلاقانه "مهمترین رویکردهای برپایی نخستین بازار تئاتر کودک و نوجوان است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز ملی اسیتژ ایران، دبیرنخستین بازارتئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه "تنوع" و "تخصص" دو شاخصه اصلی این رویداد هنری است، گفت: بازار تئاترکودک و نوجوان عرصه‌ای برای بروز خلاقیت‌های هنری گروه‌ها و بیان شاخصه‌های هنری، تکنیکی و محتوایی آثار نمایشی مطلوب برای مخاطب کودک و نوجوان است.
وی افزود: بازارتئاتر کودک ونوجوان هرگز یک جشنواره با شاخصه‌های امروزی جشنواره‌های تئاتری نیست، بلکه رویدادی است برمبنای رسالت مهم کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان؛ که همانا توجه به خلاقیت و بروز نوآوری در کودکان و نوجوانان است برپا می شود.
امرایی در ادامه تصریح کرد: مهمترین رسالت کانون پرورش فکری توجه به آموزش و پرورش و حمایت از فعالیت‌هایی است که توانایی‌ها و حس مشارکت جویی را در مخاطبان خود تقویت کند براین اساس بازار تئاتر کودک و نوجوان سعی درهم‌افزایی این شاخص‌ها دارد.
وی با تاکید براینکه هنرمندان و فعالان این حوزه دراین بازار تلاش می‌کنند توانایی‌های خود را به درستی معرفی کنند، ادامه داد: مدیران مجموعه‌های مختلف تئاتری و دست اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان ظرف چند روز در این بازار گردهم می‌آیند تا با آخرین دست آوردها در حوزه تئاتر کودک و نوجوان کشور آشنا شوند که این فرصت خوبی برای هنرمندان و تولیدکنندگان دراین عرصه است.
امرایی درهمین رابطه تصریح کرد: این بازار درعین حال محلی است برای ارائه شیوه‌های مدرن و سنتی اجرای نمایش کودک و نوجوان درایران.
دبیر نخستین بازار تئاتر کودک ونوجوان با اشاره به اینکه علاوه برگروه های نمایشی؛ مراکز، سازمان‌ها، نهادها و موسساتی که در زمینه گسترش تئاتر کودک و نوجوان فعال هستند دراین بازار حضور خواهند داشت.
وی اظهار داشت: به عنوان نمونه موسسه‌ها و یا گروه‌هایی که در زمینه نشر کتاب، اطلاع رسانی، ساخت عروسک‌های نمایشی و...نیز فعالیت می‌کنند برای ارائه تولیدات خود دراین بازارحضور پیدا می‌کنند و به معرفی محصولات خود می‌پردازند.
وی گفت: از دیگر ویژگی‌های گروه‌های حاضر در بازار تئاتر کودک این است که آثاری متفاوت از آنچه دیگر گروه‌های فعال ارائه می‌کنند را به مخاطبان خود پیشنهاد می‌کنند.
وی ضمن اشاره به شیوه‌های نمایشی و استفاده از عروسک‌های بومی در زمینه تئاتر کودک و نوجوان که کم کم به دست فراموشی سپرده شده‌اند، افزود: بازارتئاتر کودک و نوجوان محلی برای ارزیابی داشته‌های ما در حوزه هنرهای نمایشی مرتبط با کودکان و نوجوانان است که به نظر می‌رسد سال‌های سال است که مغفول مانده‌اند.
امرایی گفت: تجربه به ما ثابت کرده است که برگزاری جشنواره‌های تئاتری دراین ارتباط به تنهایی کافی نیست و نمی‌تواند تئاتر ما را از تکرار و روزمرگی دور کند و به نقطه مطلوب برساند.
دبیر نخستین بازارتئاتر کودک و نوجوان درادامه به توضیح دیگر بخش‌های این رویداد هنری اشاره کرد و گفت: از دیگر بخش‌های این رویداد تئاتری می‌توان به برگزاری سمینار علمی، دستاوردهای نو، بخش نمایش‌های فضای باز، رادیو تئاتر کودک و نوجوان و بخش نمایش‌های صحنه‌ای اشاره کرد که شامل اجرای عروسکی و... می‌باشد.
وی تصریح کرد: در چشم‌انداز معین شده قرار است این بازار ظرف 5سال به عنوان مهمترین محل تجمع دستاوردهای نوین در حوزه تئاتر کودک و نوجوان تبدیل شود. مربیان ما در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استانها سال‌های زیادی است کوشش می‌کنند با کودکان تئاتر کار کنند و از این طریق به آنها آموزش بدهند و اعتقاد دارم تقویت بازار تئاتر کودک و نوجوان در درازمدت موجب ایجاد تحول در این حوزه خواهد شد که در نتیجه به خروج از بن بستی می‌شود که به اعتقاد صاحب نظران تئاتر کشور امروز با آن مواجه است.
اولین بازار تئاتر کودک و نوجوان، با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به همت مرکزملی اسیتژ ایران از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۲تیر ۱۳۹۲ با شعار "امروز کودکی را به تئاتر ببریم" با دبیری مجید امرایی در تهران برگزار خواهد شد.
دبیرخانه بازار تئاتر کودک و نوجوان واقع در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز