خبرگزاری کار ایران

یک پژوهشگر آسیبهای اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد؛

اشتغال؛ عامل کاهش بزهکاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۲

اشتغال باعث تغییر نگرش و نگاه جامعه، خانواده و خود فرد به خودش می‌شود و این نگاه مثبت فرد به خود، او را در مسیر رشد و بالندگی قرار می‌دهد.

ایلنا: یک محقق و پژوهشگر آسیبهای اجتماعی اشتغال‌زایی گفت: انسان شاغل خانواده‌ای شاد، مفرح و مثبت و همچنین نگاه مثبتی به زندگی و آینده دارد که این نگاه مثبت در سایه اشتغال بوجود می‌آید و زمینه پیشرفت در جامعه را فراهم می‌کند.

به گزارش ایلنا، جعفر بای در رابطه با آثار مثبت اشتغال‌زایی تصریح کرد: اشتغال، معنویت و مثبت اندیشی را به همراه دارد و افرادی که شاغل هستند نگاه مثبت به زندگی دارند و در ‌‌نهایت این نگاه مثبت به خانواده‏، به عنوان رکن اساسی به جامعه منتقل شده و زمینه ساز ایجاد جامعه‌ای مثبت گرا می‌شود.

بای ضمن اشاره به اینکه خانواده‌های مثبت اندیش سازنده نسل آینده این جامعه هستند، اظهارکرد: خانواده مثبت اندیش و متعالی، نسل برومند و با شخصیت اجتماعی آینده را بوجود می‌آورد و این نسل جامعه را ارتقا می‌دهد.

این پژوهشگر، اشتغال را عامل موثری برای خدا محوری و نزدیکی بنده به مخلوق دانست و تصریح کرد: انسان‌هایی که از نظر شغلی در وضعیت نامناسبی هستند کمتر به سمت دین‌داری و خدا تمایل دارند و همیشه نگران و پریشان هستند همچنین خانواده‌ آنان دچار مشکلات زیادی است و بسیاری از معضلات اجتماعی از دل خانواده این افراد بوجود می‌آید، در حالی که خانواده‌هایی که دارای شغل هستند همیشه به خدا نزدیک‌تر و نگاه‌شان به زندگی مثبت‌تر است.

وی در رابطه با اقدامات کمیته امداد در زمینه اشتغال‌زایی گفت: ایجاد اشتغال‌زایی از سوی کمیته امداد، تاثیر زیادی بر روی کاهش بزهکاری داشته است و در بین مددجویان کمیته امداد و در جامعه باعث کاهش گرایش جوانان به سمت بزهکاری ‌شده و در جامعه رشد متعالی را می‌تواند رقم بزند.

این پژوهشگر اشتغال خاطرنشان کرد: اشتغال باعث تغییر نگرش و نگاه جامعه، خانواده و خود فرد به خودش می‌شود و این نگاه مثبت فرد به خود، او را در مسیر رشد و بالندگی قرار می‌دهد و به عنوان جزئی از یک جامعه این نگاه مثبت خود را به جامعه منتقل می‌کند.

بای ادامه داد: چنین افرادی نیز در آینده به عنوان حامی از کسانی که در راه رسیدن به موفقیت هستند حمایت خواهند کرد که این‌ها همگی از ثمره ایجاد اشتغال محسوب می‌شود و شاید کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز