خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با ایلنا:

زلزله‌ کاکی بوشهر به ۲۳ روستا و ۱۰ هزار نفر خسارت زد/ دو روستا آسیب جدی دیده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۹۲

پس از این زمین لرزه ۶ زمین لرزه دیگر به بزرگی ۸ / ۴، ۳ / ۵، ۴ / ۴، ۲ / ۴، ۴ / ۳ و ۱ / ۴ ریشتر رخ داده است/ کشته شدن ۳۱ نفر در زلزله کاکی/ بی خانمان شدن ۲۰۰ خانوار در شهر شنبه

ایلنا: سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از زمین لرزه ۱ / ۶ ریشتری شهرستان کاکی واقع در استان بوشهر خبر داد و گفت: در پی این زمین لرزه تا کنون دو روستا از ۲۳ روستایی که لرزیده‌اند تخریب داشته‌اند.

حسین درخشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات زلزله ۱ / ۶ ریشتری شهرستان کاکی واقع در استان بوشهر، گفت: این زمین لرزه در ساعت ۲۲: ۱۶ امروز در طول جغرافیایی ۵۸، ۵۱ درجه شرقی و به عرض جغرافیایی ۴۸، ۲۸ درجه شمالی در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: پس از این زمین لرزه ۶ زمین لرزه دیگر به بزرگی ۸ / ۴، ۳ / ۵، ۴ / ۴، ۲ / ۴، ۴ / ۳ و ۱ / ۴ ریش‌تر رخ داده است.

وی ضمن اشاره به اعزام ۵ تیم ارزیاب به مناطق آسیب دیده، اضافه کرد: در پس این زمین لرزه ۲۳ روستا تحت تاثیر لرزه‌های زمین لرزه قرار گرفته‌اند که بر طبق آخرین گزارشات دریافتی، دو روستا آسیب جدی دیده‌اند.

درخشان ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر از اهالی روستا‌های مجاور کانون زمین لرزه به دنبال لرزش‌ها و پس لرز‌ها و یا تخریب خانه‌ها از منازل خود خارج شده‌اند و در مناطق باز پناه برده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا طبق آخرین آمار، این زلزله تاکنون کاکی ۳۱ نفر کشته و ۸۰۰ زخمی بر جای گذشته است. همچنین بخشی از روستاهای  بخش شنبه و طسوج زیر آوار رفته است.

بی خانمان شدن ۲۰۰ خانوار در شهر شنبه

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر بیش از ۲۰۰ خانوار در شهر شنبه و روستاهای آن بی‌خانمان شده و خانه آنها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده است.

این خبر تکمیل می‌شود...

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز