خبرگزاری کار ایران

امضاء تفاهم نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بانک ملت

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۰۲

منابعی که بانک‌ها در سال گذشته مساعدت کردند منجر به خودکفایی ۳۲۰هزار خانوار تحت حمایت این نهاد و تغییر رویه زندگی و معادلات قبلی این خانواده‌ها شده و رویکرد بسیار ارزشمندی است که باید حفظ شود.

ایلنا: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیر عامل بانک ملت به منظور اعطای سهم تسهیلات قرض الحسنه اشتغال مصوب در سال ۱۳۹۱ به مددجویان تحت حمایت این نهاد، تفاهم نامه همکاری در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) امضاء کردند.

به گزارش ایلنا، حسین انواری در مراسم تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) با بانک ملت با اشاره به جهاد بانک‌ها در حوزه محرومان در سال جهاد اقتصادی گفت: منابعی که می‌تواند سود آوری بیشتری داشته باشد به سوی محرومان سوق داده شده که این رویکرد مطلوب در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی است.

وی افزود: منابعی که بانک‌ها در سال گذشته مساعدت کردند منجر به خودکفایی ۳۲۰هزار خانوار تحت حمایت این نهاد و تغییر رویه زندگی و معادلات قبلی این خانواده‌ها شده و رویکرد بسیار ارزشمندی است که باید حفظ شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: خانواده‌های خودکفا شده ممکن است در سطح تولید اقتصادی قرار نگفته‌اند و به ۲ تا ۳ سال زمان نیاز است، اما ایجاد این مشاغل به عنوان سرمایه‌ای داخل خانواده‌ها محسوب می‌شود که باعث ثبات خانواده‌ها و حل بسیاری از مسائل و گرفتاری‌های آنان می‌شود.

انواری بر ایجاد مکانیزم تشویقی برای خانواده‌های خودکفا شده و تسهیلات ویژه مالیاتی، صادرات اقلام آنان، توزیع کالای این افراد با همکاری شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: خودکفایی این افراد از حقوق بگیری و فشار دولت کاسته و باعث حل مسائل امنیتی می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزشهای ویژه برای برخی مدیران شعب شهرستانی بانک‌ها باعث می‌شود که در اعطای تسهیلات بانکی با برخی تنگ نظری‌ها مواجه نشویم.

علی دیواندری، مدیر عامل بانک ملت نیز در این مراسم تفاهم نامه با اشاره به همکاری بانک ملت و کمیته امداد از سال ۹۰ تا کنون در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به افراد نیازمند، گفت: بانک ملت در کنار رسالت و فعالیت اقتصادی، رسالت اجتماعی را هم مورد توجه قرار داده است و به صورت مشارکتی کارهای عام المنفعه در جهت کمک به محرومان و خودکفایی آنان نیز با کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته است.

وی با اشاره به رسالت اصلی بانک ملت و کار فنی و تخصصی بانک‌ها، گفت: ما در حوزه محرومان، ساز و کار ویژه‌ای نداریم و باید در این زمینه فرا‌تر از حساب و کتابهای خود عمل کنیم که وجود نهادهایی چون کمیته امداد و نظارت و حمایت کامل آنان به محرومان و ساز و کار سازمان یافته این نهاد باعث می‌شود ما را در این زمینه یاری کنند.

دیواندری یادآورشد: سهم بانک ملت به استان‌ها ابلاغ شده و اعتبارات طبق جدول استانی توزیع می‌شود و در پایان سال در صورت امکان پرداخت بیشتر، سهمیه بانک ملت را بیشتر می‌کنیم.

مدیر عامل بانک ملت به حمایت این بانک از زندانیان جرائم غیر عمد و ارائه تسهیلات قرض الحسنه به خانواده‌های آنان اشاره کرد و گفت: مجموعه بانک ملت از همکاری‌های بیشتر با کمیته امداد در سایر بخش‌ها از جمله آی تی و... استقبال می‌کند.

محمد امید، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در این نشست با اشاره به سهم ۲۰۰ میلیارد تومانی سهم قرض الحسنه بانک ملت به مددجویان کمیته امداد در سال گذشته گفت: بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان آن تا پایان سال گذشته پرداخت شده است.

وی سهم بانک ملت را ۴۶۵ میلیارد تومان در سال ۹۱ بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال عنوان کرد و افزود: ۵۰ درصد این رقم نیز به استان‌ها ابلاغ و از ابتدای آبان کار عملیاتی آغاز و تا کنون ۳۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) به همراهی مناسب بانک ملت با این نهاد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بانک ملت از لحاظ میزان پرداخت از میان ۸ بانک طرف قرارداد کمیته امداد رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰۵ هزار فرصت شغلی در سایت از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) تعریف شده است، اظهار کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خانواده‌های خود کفاشده طی ۵ سال گذشته پرداخت شده که بیش از ۸۰ درصد از تسهیلات بانکی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز