خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال خبر داد؛

یکپارچگی كیف پول، اطلاعات هویت و سلامت در كارت ملی هوشمند

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۴

ثبت نام ها به صورت الكترونیكی انجام می شود و ظرف 24 ساعت اطلاعات ثبت شده تایید شده و متقاضیان را به مراكز مربوطه جهت مدیریت صف و زمان ارجاع می دهیم.

ایلنا: مشاور رئیس سازمان ثبت احوال گفت: کارت هوشمند ملی، ظرفیت ذخیره اطلاعات شخصی از جمله هویت، سلامت، کیف پول همراه، اطلاعات و شرایط انتخاباتی با ضریب امنیت بالا را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد ابراهیم طریقت در نشست خبری رونمایی از کارت هوشمند ملی، این کارت را به عنوان بزرگ‌ترین پروژه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواند و گفت: فردا با حضور ریاست جمهوری از این کارت رونمایی می‌شود.

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال ادامه داد: هدف اصلی کارت هوشمند تسهیل و ارتقا امنیت در مبادله اطلاعات و قرارداد‌ها در دنیای مجازی است چراکه فعالیت در فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری باید شرایط لازم در این زمینه برای ایرانیان فراهم شود.

طریقت یکی از ضرورت‌های دنیای مجازی را بحث شناسایی دانست و گفت: در راستای ارتقا امنیت و مشخص شدن هویت اصلی افراد در دنیای مجازی از سال ۸۹ با عقد قراردادهایی کارت هوشمند ملی را جهت مدیریت در فضای مجازی طراحی کرده‌ایم.

وی در رابطه با مدیریت هویت در هنگام تردد درفضای مجازی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی سه بخش اصلی تولید محتوا، تغییر محتوا و خدمات و سرویس‌های مبادله‌ای صورت می‌گیرد که بنا بر قانون پنج ساله باید در مدت زمان قانون پنج ساله پنجم کشور به سمت الکترونیکی شدن جهت تسهیل در خدمات رسانی حرکت کند.

طریقت در رابطه با صدور کارت هوشمند ملی خاطرنشان کرد: این کارت برای تمام سنین پیش بینی شده است ولی افراد کمتر از ۱۵ سال به دلیل پایین‌تر بودن ظرفیت‌ها همچون اثر انگشت و عکس از ویژگی‌های محدود تری برخوردار است.

وی ادامه داد: این کارت در درجه اول برای افرادی صادر می‌شود که کارت ملی ندارند یا تاریخ انقضای کارت آن‌ها گذشته است و یا بدنبال تهیه کارت از مراکز ثبت احوال هستند صادر می‌شود.

طریقت در رابطه با ظرفیت کارت هوشمند ملی افزود: اطلاعات شخصی ظرفیت‌های کیف پول همراه و اطلاعات سلامت افراد از ظرفیت‌های در نظر گرفته شده این کارت است ضمن اینکه در این کارت شرایط رای گیری و ظرفیت انتخابات در آن پیش بینی شده است.

وی از ذخیره اثر انگشت افراد در کارت هوشمند ملی جهت بالا بردن ضریب امنیت کارت خبرداد وگفت: ما سعی کردیم کارت را به صورت چند منظوره آنلاین و آفلاین جهت استفاده راحت شهروندان طراحی کنیم تا علاوه بر تسهیل در مبادلات دنیای معمول بتوانند در دنیای مجازی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

قائم مقام مجری طرح کارت هوشمند ملی در رابطه با ثبت نام کارت هوشمند ملی تصریح کرد: ثبت نام‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ظرف ۲۴ ساعت اطلاعات ثبت شده تایید شده و متقاضیان را به مراکز مربوطه جهت مدیریت صف و زمان ارجاع می‌دهیم.

وی ادامه داد: هزینه ثبت نام کارت هوشمند ملی ۵ هزار تومان است که این هزینه در مقابل هزینه‌های انجام شده جهت تهیه و عرضه این کارت به شهروندان بسیار پایین‌تر از هزینه اصلی آن است.

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال در رابطه با آغاز عرضه کارت هوشمند ملی تصریح کرد: این کارت‌ها از سال آتی آغاز می‌شود و در مرحله اول افراد واجد شرایطی که کارت ملی ندارند خدمت‌رسانی می‌شوند و این مرحله تا پایان سال و با هدف پوشش کامل ساکنین استان قم انجام می‌شود.

وی در رابطه با ظرفیت کارت هوشمند ملی جهت جاگزینی با گذرنامه تاکید کرد: کارت ملی نمی‌تواند جایگزین گذرنامه باشد ولی گذرنامه چیزی جز اطلاعات نیست و این کارت‌ها ظرفیت ذخیره این اطلاعات را در خود دارد.

طریقت در رابطه با اهمیت کارت هوشمند ملی در تسهیل مبادلات شهروندان خاطرنشان کرد: این کارت می‌تواند جایگزین دیگر کارت‌های الکترونیکی باشد و خدمات لازم الکترونیکی مردم را اجرا کند ولی این کار پیگیری جدی را می‌طلبد و ما متاسفانه در خدمات الکترونیکی خوب کار نکرده‌ایم و خیلی عقب هستیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز