خبرگزاری کار ایران

هیچ موردی از وبا در عتبات عالیات گزارش نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۰

نیروهای پزشکی هلال احمر از هفتم تا چهاردهم محرم در کربلا مستقر می‌شوند تا خدمات موردنیاز زائران را در عاشورا و تاسوعا ارائه دهند

ایلنا: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی هلال احمر گفت: تاکنون مواردی که مشکوک به وبا باشند در درمانگاههای عتبات عالیات مشهود نشده است.

به گزارش ایلنا، علی حیدری در رابطه با بیماری‌های اپیدمی همچون وبا، گفت: مواردی که وبا در آن گزارش شده مربوط به مناطق مرزی و نواحی شمال عراق است از همین رو در هیچ یک از درمانگاههای عتبات عالیات گزارشی از وبا نداشته‌ایم.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی هلال احمر افزود: طی سال‌ها قبل از هر زائری که با اسهال به درمانگاه‌های هلال احمر مراجعه می‌کند نمونه‌ای آزمایشگاهی گرفته و به آزمایشگاه‌های کربلا و نجف فرستاده می‌شود تا در صورت مشکوک بودن به بیماری وبا اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در طول ۸ سال گذشته موارد مشکوک به وبا و حتی خود وبا از شهرهای زیارتی نداشته‌ایم گفت: موارد وبا در کردستان و بصره عراق گزارش شده که زائران ایرانی به این شهر‌ها تردد ندارند.

حیدری ادامه داد: نیروهای پزشکی هلال احمر از هفتم تا چهاردهم محرم در کربلا مستقر می‌شوند تا خدمات موردنیاز زائران را در عاشورا و تاسوعا ارائه دهند.

وی از اتمام مراحل مقدماتی طراحی درمانگاه کربلا خبر داد و گفت: درمانگاه بسیار مجهزی در کربلا احداث خواهد شد که طراحی آن به اتمام رسیده و در مرحله امضای قرارداد با ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گرفته است.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی هلال احمرادامه داد: این درمانگاه در مساحتی حدود ۵ هزار مترمربع زیربنا و دارای بخش‌هایی همچون رادیولوژی، اورژانس، سی سی یو، دندانپزشکی و... است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز