خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد:

امنیت مرز‌ها در انتخابات در دستور کار ماست

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۹۱

هیچ گزارش رسمی درباره فعالیت‌ عده‌ای برای ورود به کشور برای ایجاد اخلال در انتخابات نداشتیم/ پدیده قاچاق دام در مرز‌ها در سال گذشته ۱۹۲ درصد افزایش داشت که البته بخشی از آن نیز به علت تفاوت قیمت در دو سوی مرز بود.

ایلنا: فرمانده مرزبانی ناجا از رصد روزانه اخبار انتخابات در مناطق مرزی کشور خبر داد و تاکید کرد: کمک به امنیت انتخابات کشور از برنامه‌هایی است که به طور جدی در دستور کار مرزبانی قرار گرفته و مرزبانی با کنترل مرز‌ها، اجازه ایجاد ناامنی به سودجویان را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ذوالفقاری در حاشیه همایش یک روزه فرماندهان مرزبانی سراسر کشور و مراکز آموزشی مرزبانی درباره اقدامات مرزبانی و رصد فعالیت‌های انتخاباتی در مناطق مرزی، گفت: ما روزانه اخبار انتخاباتی در مناطق مرزی را رصد می‌کنیم و تاکنون همگرایی مرزنشینان در این مناطق خوب بوده و تا به این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر تحرکات منفی در مناطق مرزی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا نداشته‌ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در بسیاری از مناطق مرزی همگرایی مرزنشینان بیشتر از مناطق مرکزی کشور است، گفت: کمک به امنیت انتخابات کشور از برنامه‌هایی است که به طور جدی در دستور کار مرزبانی قرار گرفته و مرزبانی با کنترل مرز‌ها، اجازه ایجاد ناامنی به سودجویان را نمی‌دهد.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار غیررسمی مبنی بر فعالیت‌ عده‌ای برای ورود به کشور برای ایجاد اخلال در انتخابات، گفت: هیچ گزارش رسمی  در این‌باره نداشتیم.

ذوالفقاری همچنین درباره نظارت دریابانان بر اسکله‌ها، تصریح‌کرد: اسکله‌هایی در کشور وجود دارد که مربوط به نیروهای مسلح و انجام کارهای امنیتی در کشور است، اما ما سندی مبنی بر اینکه در این اسکله‌ها کالای قاچاق تبادل شود، نداریم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه اقدامات انجام شده در این اسکله‌ها عمدتا مربوط به ارتش و سپاه هستند، محرمانه است، گفت: این نیرو‌ها پایش و کنترل قوی دارند و به نظر نمی‌رسد که با توجه به سیستم حفاظتی و اطلاعاتی قوی که وجود دارد، از پدیده قاچاق در این مناطق چشم‌پوشی شود.

ذوالفقاری از بکارگیری مرزیاران در مناطق مرزی کشور با همکاری مرزنشینان خبر داد و افزود: آیین‌نامه این موضوع در قالب پلیس‌های افتخاری تصویب شده که این افراد تحت عنوان «مرزیار» در مناطق مرزی به شکل نیمه‌وقت و تمام‌وقت به کار گرفته می‌شوند

وی ادامه داد: به این افراد حقوق پرداخت می‌شود و هر چقدر که منابع مالی به ما می‌دهند، ما می‌توانیم فعالیت‌های مرزیاران، با کمک مرزنشینان توسعه دهیم که الیته بهترین مرزبانان، خود مرزنشینان هستند و این درحالی است که مرزیاران ارتباطی با انتخابات آتی در کشور ندارند.

ذوالفقاری از کشف ۴۲۰۰ کیلوگرم موادمخدر در مرزهای کشور طی ۴۸ ساعت گذشته خبرداد و گفت: در این مدت سه تن به هلاکت رسیده و یک تن نیز مجروح و دستگیر شد و همچنین شش دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه قبضه سلاح جنگی نیز از قاچاقچیان کشف شد.

فرمانده مرزبانی ناجا در تشریح دستاوردهای مرزبانی در سال ۹۱ نیز اظهارکرد: هدف کلی سال ۹۱، افزایش چهار درصدی اشراف در مرزهای کشور بود که این امر محقق شد و در حدود ۲۰۰ کیلوگرم از خلاءهای مرزی در نقاط مختلف کشور تحت پوشش مرزبانان قرار گرفت.

ذوالفقاری ضمن اشاره به کاهش ۱۰ درصدی ورود موادمخدر به مرز‌ها، گفت: در سال گذشته ورود سلاح به کشور ۴۰ درصد و قاچاق مشروبات‌الکلی ۲۷ درصد کاهش داشت و ورود دخانیات و متجاوزان مرزی در مرزهای کشور به ترتیب ۱۴ و ۱۳ درصد در سال ۹۱ کاهش داشته است و در این مدت خروج اتباع ایرانی از مرزهای کشور نیز با کاهشی ۳۳ درصدی روبرو بود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی وقوع گروگان‌گیری فرامرزی در مرزهای کشور، گفت: کشف موادمخدر و قاچاق سوخت نیز در مرز‌ها به ترتیب افزایشی ۳۸ و ۹۲ درصدی داشته است و ۲۶ درصد کاهش شهادت مرزبانان در مبارزه با تروریسم و موادمخدر داشته‌ایم و در این مدت مجروحان مرزبانی کاهشی ۴۹ درصدی داشته‌اند.

وی همچنین از کشف ۳۵ هزار و ۶۲۴ راس دام قاچاق در مرزهای کشور خبرداد و گفت: پدیده قاچاق دام در مرز‌ها در سال گذشته ۱۹۲ درصد افزایش داشت که البته بخشی از آن نیز به علت تفاوت قیمت در دو سوی مرز بود که البته در این راستا اقدامات خود در مرز‌ها را تشدید کردیم تا از این پدیده جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به حمایت مرزبانی از اقدامات سازنده در مرزهای کشور، خاطرنشان کرد: به تمامی فرمانده‌های مرزی ابلاغ کردیم که از تمام طرح‌هایی که دولت در راستای ارتقای حوزه‌های معیشتی مرزنشینان انجام می‌دهد، حمایت کنند که یکی از راهکارهای پیشنهادی ما در این حوزه، پیشنهاد فروش مازاد سوخت با سهمیه معین برای مرزنشینان بود که این امر در امنیت مرز نقش مهمی دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا از ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی مرزی در جداره مرز خبر داد و گفت: در این راستا مقرر شد؛ سه واحد جدید مرزی در مرزهای جنوب شرق و یک واحد مرزبانی نیز در غرب کشور ایجاد شود.

ذوالفقاری از نصب GPS روی شناورهای صیادی و تجاری با هدف «کنترل شناور‌ها در آب‌های استحفاظی کشور» خبرداد و گفت: با نصب این سیستم به شناور‌ها هشدار داده می‌شود که از آب‌های کشور خارج نشوند که در همین راستا طی مدتی معین دارندگان شناور‌ها مکلف خواهند شد که شناورهای خود را به GPS مجهز کنند چرا تجهیز شناور‌ها به GPS در امر امداد و نجات نیز نقش موثری دارد.

ذوالفقاری همچنین از ارائه پیشنهاد نامگذاری روز «مرزبان» به ستادکل برای ثبت در تقویم ملی خبر داد و گفت: در سال جاری لباس دریابانان و یگان حفاظت شیلات تغییر خواهد کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا از اجرای کامل طرح «حریم منطقه ممنوعه مرز‌ها» خبر داد و گفت: در عمده استان‌های مرزی کشور طرح «حریم منطقه ممنوعه مرزی» تعیین شده و اجرایی می‌شود.

وی همچنین در خصوص ورود شناورهای جدید به ناوگان دریابانی کشور نیز اظهارکرد: برای اعمال حاکمیت در مراکز انحصاری اقتصادی کشور باید شناورهایی تولید می‌کردیم که بتوانند در عمق حرکت کنند، چرا که هر شناوری توانایی حرکت در عمق را ندارد؛ برخی از شناورهای جدید را نیز بازسازی کردیم، به طوری که تنها می‌توان گفت یک پوسته هم مربوط به گذشته است و تمام تجهیزات آن بروزرسانی شد.

ذوالفقاری همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از متخصصان در حوزه دریایی، گفت: در این راستا بنا داریم تا از دانشمندان و متخصصان حوزه مکانیک، برق و... در مرزبانی استفاده کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز