خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران:

نقص فنی مهمترین عامل افزایش تصادفات است

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۲۱

خلاف رانندگی را به هیچ عنوان نمی‌توانیم ببخشیم چراکه گذشتن از تخلف رانندگی به معنای رد حق دیگران است ولی مراکز ترخیص خودرو و موتورهای ما تا ۴-۵ بعد از ظهر باز هستند وتلاش می‌کنیم وسایل نقلیه را در زمان بیشتری ترخیص کنیم.

ایلنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران افزایش۴۶ درصدی نقص فنی مستمر در وسایل نقلیه بیشترین رشد در تصادفات را به خود اختصاص داده است و این درحالی است که افزایش ۲۰ درصدی رعایت فاصله طولی نقش مهمی در کاهش تصادفات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در رابطه با عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در سال ۹۱ گفت: برای سومین سال متوالی تهران رتبه بر‌تر کشور را در راهنمایی و رانندگی کسب کرده است به طوری که در امسال بیش از ۱۲۰ کشته در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته‌ایم و ۶۸۰ هزار نفر از مردم تهران و همچنین ماموران نیروی راهنمایی و رانندگی تهران تحت آموزش‌های مختلف ترافیکی قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بیشترین علت کاهش در سوانح رانندگی تهران را کاهش ۳۷ درصدی تجاوز از سرعت مقرره، افزایش ۳۶ درصدی مهارت رانندگی و کاهش ۳۰ درصدی حرکت با دنده عقب به ویژه در بزرگراه‌ها عنوان کرد و افزود: افزایش ۴۶ درصدی نقص فنی مستمر در وسایل نقلیه بیشترین رشد در تصادفات را به خود اختصاص داده است و این درحالی است که افزایش ۲۰ درصدی رعایت فاصله طولی نقش مهمی در کاهش تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: عدم توجه به جلو ۳۰ درصد در تصادفات امسال نقش داشته است و ۱۲ درصد از تصادفات منجر به فوت عابران امسال کاهش داشته است که نشان می‌دهد عابران تهران به سمت قانونمندی پیش می‌روند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران درباره عملکرد ماموران راهنمایی و رانندگی گفت: امسال سرعت حضور در صحنه تصادف را افزایش داده‌ایم به طوری که در سال ۹۰ در ۳/۹ دقیقه ماموران به صحنه حادثه می‌رسیدند ولی امسال توانستیم این زمان را به ۶ و نیم دقیقه کاهش دهیم و تماس‌های مردمی ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

رحیمی به آموزش ویژه موتورسواران راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: اگر مامور رسیدگی به حادثه در وقت و رفتار خود تخلف کند به صورت جدی با وی برخورد می‌شود و این درحالی است که هر ماه از ماموران ممتاز راهنمایی و رانندگی تقدیر به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: ما ماموران خود را موظف کرده‌ایم که علی رغم ابلاغ عدم نیاز ترسیم کروکی در خسارت‌ها در صورت درخواست مردم ماموران برای ترسیم کروکی در صحنه حادثه حاضر شوند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه تمام مامورین متاخر شناسایی کرده‌ایم افزود: از مامورانی که پیشنهاد رشوه را رد می‌کنند تقدیر کرده‌ایم و فرد پیشنهاد کننده را به دادسرا‌ها جهت اعمال قانون معرفی کرده‌ایم.

رحیمی به کاهش ۳۴ درصدی اعمال قانون در استان تهران اشاره کرد و گفت: میانگین کاهش اعمال قانون در سایر استان‌ها ۲۱ درصد بوده است که تهران در این زمینه رتبه خوبی را به خود اختصاص داده است.

وی به همکاری مردم در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با پلیس اشاره کرد و گفت: در زمان طرح کلی زوج و فرد تهران پس از روزهای اول مردم همکاری خوبی را با پلیس داشتند و می‌توان اذعان داشت که متاسفانه در بخش فرهنگی نه کاری انجام شده است و نه سرمایه گذاری شکل گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از راه اندازی ۸ مرکز ترخیص خودرو و ۵ مرکز ترخیص موتورسیکلت در تهران خبرداد و گفت: تا پایان سال دو مرکز ترخیص موتور احداث می‌شود تا متخلفین بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را پس از گذراندن زمان قانونی دریافت کنند.

وی در رابطه با ترخیص خودروهای متخلف با توجه به نزدیکی ایام نوروز تاکید کرد: خلاف رانندگی را به هیچ عنوان نمی‌توانیم ببخشیم چرا که گذشتن از تخلف رانندگی به معنای رد حق دیگران است ولی مراکز ترخیص خودرو و موتورهای ما تا ۴-۵ بعد از ظهر باز هستند و تلاش می‌کنیم وسایل نقلیه را در زمان بیشتری ترخیص کنیم.

رحیمی به بررسی ۷۸ هزار اعتراض به بیمه‌های رانندگی اشاره کرد و ادامه داد: در ۸ مرکز در طول سال به این جریمه‌ها رسیدگی شد و جریمه‌هایی که در اثر اشتباه صادر شده بودند بخشیده شدند و این درحالی است که در مقایسه با سال قبل ۲۸ درصد کاهش اعتراض نسبت به جریمه‌های رانندگی داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از اعلام انتقال وسیله نقلیه متخلف به مالک در کمتر از ده دقیقه خبرداد و گفت: پس از انتقال خودرو به پارکینگ پیامکی با محتوای تخلف و انتقال خودرو به همراه دو شماره پیش بینی شده به مالک خودرو ارسال می‌شود تا ضمن اطلاع رسانی در برابر نگرانی مالکان پاسخگو باشیم.

وی از راه اندازی واحد ویژه رسیدگی به امور جانبازان، معلولان و خانواده شهدا خبر داد و گفت: علی رغم اینکه این مسئولیت در ساختار ما نیست ولی با راه اندازی این مرکز تا کنون به بیش از ۲ هزار مراجعه پاسخگو بوده‌ایم.

رحیمی درباره تخلفات موتورسواران افزود: نداشتن کلاه ایمنی، حرکت در پیاده رو‌ها، حرکات نمایشی، تردد در خطوط ویژه و عبور از چراغ قرمز شایع‌ترین تخلفات موتورسواران است و موتورهای متخلف در مرحله اول حداقل ۴۸ ساعت و در صورت تکرار یک تا دو ماه در پارکینگ ضبط می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ضمن گلایه از وضعیت برخی پارکینگ‌ها گفت: متاسفانه برخی از پارکینگ‌ها اصول ضبط ماشین و موتورسیلکلت‌ها را رعایت نمی‌کنند و در بسیاری از این مکان‌ها موتورسیکلت‌ها به علت قیمت پایین رسوب می‌شوند لذا هدف اصلی ما در رفع این معضل راهنمایی و پیشگیری تخلفات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز