خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان خواستار شد؛

استفاده از گفتمان محیط زیست برای تعامل بیشتر با جامعه جهانی

کد خبر : ۱۰۴۰۷۹

اکنون که محیط زیست به چالش جهانی تبدیل شده است گفتمان موثر از سوی آن می‌تواند به بهبود چهره سیاسی کشورمان کمک شایان توجهی کند.

محمد نهاوندیان گفت:رویکرد دولت تدبیر و امید در همه حوزه‌ها این است که مردم به میدان بیایند و هر اقدامی که باید صورت بگیرد جز با کمک مردم حل شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رییس‌جمهوری در مراسم تودیع و معارفه محمد جواد محمدی‌زاده و معصومه ابتکار روسای اسبق و فعلی محیط زیست با بیان اینکه تعداد زیاد افراد در این جلسه نشان دهنده محبوبیت محیط زیست و حمایت طرفداران آن است گفت: این حضور گسترده نشان می‌دهد که حمایت از محیط زیست در دولت تدبیر و امید طرفداران فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید هم در قبل از انتخابات و هم پس از آن فعالیت و تمرکز اصلی خود را بر روی دو حوزه اقتصاد و سیاست خارجی معطوف کرد، گفت: در حوزه اقتصادی وضعیت ما در میزان رشد و بالا بودن سطح عمومی قیمت‌ها نشان دهنده وضعیت مطلوبی نیست و گواه این است که باید ریل حرکت را عوض می‌کردیم.

نهاوندیان به چالش بعدی روبروی دولت نیز اشاره کرد و گفت: تغییر در مناسبات خارجی نیز از جمله مطالباتی بود که مردم با انتخاب دولت تدبیر و امید نشان دادند که نیاز به تحول در نگاه و گفتمان دارد.

به گفته وی، در هر دوی این حوزه‌ها بحث محیط زیست یک بخش جدایی ناپذیر است زیرا هم در اقتصاد به رشد پایدار و استفاده از منابع نیاز داریم که لازمه آن توجه به مسائل زیست محیطی است و هم در بخش سیاست خارجی گفتمان محیط زیستی فعال و پویا می‌تواند به ارتقای جایگاه کشورمان در عرصه سیاست خارجی کمک شایان توجهی کند.

رئیس دفتر روحانی با بیان اینکه ما حرف‌های بسیاری در عرصه بین المللی به ویژه در مباحث و گفتمان‌های زیست محیطی داریم، خاطرنشان کرد: اکنون که محیط زیست به چالش جهانی تبدیل شده است گفتمان موثر از سوی آن می‌تواند به بهبود چهره سیاسی کشورمان کمک شایان توجهی کند.

نهاوندیان گفت: خانم ابتکار با من تماس گرفتند و گفتند که شما از هر یک از دوستانی که مسئولیتی در وزارت خانه‌ها برعهده گرفته‌اند بخواهید تا یک برنامه محیط زیستی در حوزه خودشان ارائه کنند؛معنای این حرف این است که بایستی محیط زیست بعنوان یک عنصر فرابخشی در همه حوزه‌های فعالیت ما دیده شود.

به گفته نهاوندیان، در سیاست‌ خارجی هم ملاحضات زیست محیطی می‌تواند به عنوان یک زبان قابل تفاهم هم با همسایگان و هم با دیگران در دنیا بكار رود.

وی با تأکید بر بحث فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست،گفت: بایستی برای برخی بدفهمی‌ها در حوزه محیط زیست اقدامات آموزشی جدی صورت گیرد تا مردم بدانند که مسائل محیط زیستی مانع توسعه کشور نیست.  علاقمندان به محیط زیست بایستی تلاش مضاعفی برای برطرف کردن تصورات غلط انجام دهند.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: ملاحضات در گفتمان زیست محیطی به طوری است که تمام جنبه‌ها را شامل می‌شود بطوری که هم متوجه ملاحضات اخلاقی است هم ملاحضات حقوقی و هم ملاحضات انسانی.  از این ظرفیت‌ها می‌توان به شکلی مطلوبی بهره برد.

به گفته وی، رویکرد دولت تدبیر و امید در همه حوزه‌ها این است که مردم به میدان بیایند و هر اقدامی که باید صورت بگیرد جز با کمک مردم حل شدنی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز