خبرگزاری کار ایران

درختان منطقه دارای شناسنامه الکترونیکی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۲۷

با اجرای این پروِژه تراشه‌های الکترونیکی با نظارت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در ارتفاع ۱۷۰ سانتیمتری از سطح پیاده رو مجاور بروی درختان با محیط بن بالا‌تر از ۳۰ سانتی‌متر نصب شده است.

ایلنا:‌ سرپرست فضای سبز شهرداری منطقه ۷ از شناسنامه دار شدن درختان منطقه خبر داد و گفت: در این منطقه درختانی که بن (قطر) بالای ۳۰ سانتی‌متر دارند شناسنامه دار می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حجت الله رمضانخانی با اعلام این مطلب گفت: با هدف حفظ و نظارت بر حسن نگهداری فضای سبز و درختان موجود، شهرداری تهران اقدام به تهیه شناسنامه درختان و ایجاد بانک اطلاعات با روش‌های نوین کرده است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴ هزار و ۹۹۱ اصله درخت با بن بالای ۳۰سانتی‌متر در منطقه ۷، تصریح کرد: با اجرای این پروِژه تراشه‌های الکترونیکی با نظارت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در ارتفاع ۱۷۰ سانتیمتری از سطح پیاده رو مجاور بروی درختان با محیط بن بالا‌تر از ۳۰ سانتی‌متر نصب شده است.

رمضانخانی خاطرنشان کرد: داخل این تراشه‌های الکترونیکی اطلاعاتی از قبیل نام گونه، وضعیت درخت (شادابی درخت، در حال خشک شدن، در حال سقط و..)، وضعیت طوقه (داخل جوی آب، فضای سبز، محصور در جدول و محصور سیمانی...)، وضعیت آفت‌ها و بیماری‌ها و آدرس درخت قرار می‌گیرد.

سرپرست فضای سبز منطقه۷ یادآور شد: هر ۶ ماه توسط پایانه جمع آوری اطلاعات، اطلاعات جدید درختان و هرگونه تغییر آن توسط این دستگاه ثبت می‌شود. همچنین ماهانه گزارشهایی مبنی بر شرح وضعیت درختان که اگر احتمالا دچار آسیب یا حمله آفات و بیماری‌ها شده‌اند ارائه و بررسی می‌شود.

به گفته وی، بیشترین اصله درختان منطقه در پارک آزادگان، خیابان سهروردی و پارک شهید نیاکی قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز