خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران به ایلنا خبر داد:‌

کاهش متکدیان خارجی شهر تهران از ۴۰ به ۱۰ درصد

asdasd

متاسفانه ستاد مبارزه با مواد مخدر کمپ مخصوص معتادن مشمول ماده ۱۶ را ادر ختیار شهرداری تهران نگذاشته است از این رو مجبور هستیم تا این معتادان در کنار سایر افراد آسیب دیده در مراکز نگهداری کنیم.

ایلنا:‌ معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت:‌‌ هم‌اكنون ۵ تا ۱۰ درصد از متکدیان جمع آوری شده شهر تهران خارجی هستند که پیش از این ۴۰ درصد از متکدیان شهر را به خود اختصاص داده بود.

رضا جاگیری در گفتگو با ایلنا، درباره جمع‌آوری معتادان مشمول ماده ۱۶) معتادانی که در ملا عام مواد مصرف می‌کنند و تمایل به ترک ندارند)، اظهار کرد: متاسفانه ستاد مبارزه با مواد مخدر کمپ مخصوص این افراد را اختیار ما نگذاشته است از این رو مجبور هستیم تا این معتادان در کنار سایر افراد در مراکز نگهداری کنیم.

معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در سال گذشته افزایش پذیرش و جمع آوری معتادان و متکدیان از سطح شهر ۴۰ در صد افزایش یافت، تصریح کرد: البته این به معنای این نیست که ۴۰ درصد به میزان آسیب دیدگان شهر اضافه شده است بلکه ما توانستیم تعداد بیشتری را از سطح شهر شناسایی و جمع آوری کنیم که پیش از این به خوبی انجام نمی‌شد.

جاگیری ادامه داد: متاسفانه شهر تهران با دلیل شرایط خاص مقصد تمامی آسیب دیدگان در کشور شده است برای مثال فرد معتاد در شهر کوچک برای نا‌شناس ماندن به تهران می‌آید.

وی با بیان اینکه شرایط شهر تهران نه تنها برای معتادان بلکه برای تکدی‌گری نیز مناسب است، تاکید کرد: ۵ تا ۱۰ درصد از متکدیان جمع آوری شده شهر تهران خارجی هستند که عمده آن‌ها از کشورهای آسیایی از جمله مالزی، پاکستان، افغانستان، فیلیپین و اخیرا نیز از کشور عراق هستند.

معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: پیش از این ۴۰ درصد از متکدیان شهر خارجی بودند که با ورود به موقع و تحویل به اتباع بیگانه کنترل خوبی در این بخش صورت گرفت و موفق شدیم تعداد متكدیان خارجی را کاهش دهیم.

جاگیری گفت: متاسفانه آسیب دیدگان سایر استان‌ها به شهر تهران سرریز می‌شوند از این رو از مسئولان مربوطه می‌خواهیم تا این افراد را در شهر خودشان ساماندهی کنند چراکه در چند ماه گذشته بالغ بر ۱۸۰ فرد آسیب دیده شهرستانی شناسایی شده به استان‌های مربوطه ارجاع داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز