مازیارحسینی خبر داد:
بهره برداری از ۲۰ کیلومتر بزرگراه آزادگان
تا چند روز گذشته شاید کسی تصور نمیکرد قطعه پایانی این بزرگراه به بهره برداری برسد اما خوشبختانه اکنون ۲۰ کیلومتر ازبزرگراه آزادگان قابل بهره برداری است.
ایلنا: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به بهرهبرداری از ۲۰ کیلومتر بزرگراه آزادگان گفت: بزرگراه آزادگان از سختترین کارها بود اما بیشترین عملکرد و گشایش را در عبور و مرور دارد و احداث قطعه پایانی این بزرگراه به همراه احداث پلها و ریل گذاری انجام شده در مجموع ۹۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مازیار حسینی در حاشیه بهره برداری از قطعه پایانی بزرگراه آزادگان با بیان این مطلب گفت: بزرگراه ازادگان پر ترافیکترین معبر کشور است و کمربند جنوبی تهران محسوب میشود که بار انتقال ترانزیتی کشور را نیز بر عهده دارد.
وی افزود: سالها بود که تندروهای این بزرگراه احداث نشده بود و تنها شش کیلومتر تندرو حدفاصل بزرگراه بسیج تا شهید کاظمی بار ترافیکی کل مسیر تندروها را برعهده داشت.
حسینی با اشاره به اینکه بقیه طول مسیر تندروها طی این چند سال محل تخلیه نخاله و زباله بود اظهار کرد: عدم رعایت نکات فنی و شرایط موجود و عدم وجود زه کشیهای مناسب و شبکه انتقال آبهای سطحی و و جود زمینهای کشاورزی در دو طرف معبر بزرگراهی موجب شده بود این معبر به مسیری با کیفیت نامناسب تبدیل شود که برای احداث کامل بزرگراه حتی بر نقاطی تا ۱۶ متر از خاک سطح را برداشتیم تا زیر مناسبی انجام دهیم.
وی افزود: در طول مسیر بزرگراه آزادگان شبکه انتقال آبهای سطحی نیز احداث شده است و این بزرگراه از نظر کیفیت جزو بینظیرترین کارهای عمرانی در کشور محسوب میشود.
وی با بیان اینکه بزرگراه آزادگان با شبکه ّهای سطحی مناسب، روشنایی و خط کشیها به شهروندان تحویل میشود گفت: تا چند روز گذشته شاید کسی تصور نمیکرد قطعه پایانی این بزرگراه به بهره برداری برسد اما خوشبختانه اکنون ۲۰ کیلومتر ازبزرگراه آزادگان قابل بهره برداری است.
معاون شهردار تهران در ادامه به احداث پل دسترسی در عرض این بزرگراه برای تردد موتور سواران و بهویژه زارعان زمینهای کشاوری محدوده اشاره کرد و افزود: این پل ۱۸۰ متر رمپ دارد که تا چند روز آینده احداث آن تمام میشود و همچنین چهار پل شامل دور برگردان الغدیر و خلیج فارس و دو پل راه آهن تهران –اهواز نیز در این پروژه احداث شده است که در خلال اجرای آن ۵ کیلومتر ریل گذاری نیز به انجام رسید و در نهایت یک خط به سه خط موجود راه آهن افزود.
حسینی با اشاره به افتتاح بخشهای بزرگراه آزادگان که طی چند ماه گذشته به انجام رسید گفت: با بهره برداری از این مسیر زمان سفر به شدت کاهش یافت و تاثیرات ترافیکی مثبتی در این محدوده به وجود آمد.
معاون شهردارتهران با بیان اینکه بزرگراه آزادگان از سختترین کارها بود اما بیشترین عملکرد و گشایش را در عبور و مرور دارد اظهار کرد: احداث قطعه پایانی بزرگراه به همراه احداث پلها و ریل گذاری انجام شده در مجموع ۹۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.
حسینی همچنین خاطر نشان کرد: امروز و همزمان با این پروژه بلوار معلم یا شهید مهتدی نیز بهره برداری میشود که این بلوار بلوار یافت آباد را به بلوار خلیج فارس متصل میکند.
وی افزود: احداث پل اول غیر همسطح کهریزک نیز تمام شده و این پل نیز آماده بهره برداری است.