خبرگزاری کار ایران

معاون شهرداری تهران در گفت و گو با ایلنا:‌

ارائه طرح جامع حمل و نقل و ترافیك به شورای شهر/ تهران منوریل نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۳۴

به هیچ وجه در طرح جدید جامع حمل و نقل و ترافیك شهر تهران خطوط منوریل نخواهیم داشت اما قطعا تعداد خطوط بی‌آر تی افزایش می‌یابد.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، گفت:‌ تا پایان سال جاری طرح جامع حمل و نقل و ترافیك شهر تهران را به شورای شهر تهران ارائه می‌كنیم.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره موضع شورای شهر نسبت به ارایه طرح جامع حمل و نقل شهرداری تهران، اظهار داشت: جلسات علنی شورای شهر فرصت مناسبی است تا مشکلات حوزه شهری با خبرنگاران در میان گذاشته شود و من مطرح شدن مسائلی در باب تاخیر شهرداری تهران در ارائه بازنگری طرح جامع، انتقادی احساس نکردم ‌. ‌

وی با بیان اینکه نوشتن طرح جامع مانند خریدن ماشین یا اتوبوس یا نصب تابلو نیست، افزود: طرح جامع، نتیجه فکر و کار تخصصی است و نمی‌توانیم آن را نپخته ارایه دهیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اوضاع نابسامان ارزی در کشور، گفت‌: این اوضاع بر تمامی بخش‌های طرح جامع سایه انداخته و کار ما را سخت‌تر کرده است اما قطعا تا پیش از اتمام سال جاری طرح جامع را به شورای شهر ارایه می‌دهیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در مراحل جمع بندی نهایی طرح جامع و حمل و نقل و ترافیک هستیم، خاطرنشان کرد: در شرایطی که قیمت خودرو سه برابر افزایش یافته است چگونه می‌توانیم به سرعت بدون توجه به پارامترهای مهم طرح جامع را تهیه و به شورا ارایه دهیم.

رییس سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خطوط مترو ما در طرح جامع ۱۵ خط بود، تاکید کرد: این تعداد خطوط برای شهر تهران کافی است اما باید در مسیر و شرایط ساخت ملاحظاتی داشته باشیم.

وی همچنین درباره وجود منوریل و توسعه خطوط بی‌آر تی در تجدید نظر طرح جامع و ترافیک شهر تهران، گفت‌: به هیچ وجه خطوط منوریل نداریم اما قطعا تعداد خطوط بی‌آر تی افزایش می‌یابد چرا که اعتقاد ما براین است که باید برای بزرگراه که دیگر ظرفیت و کشش خودروهای کنونی را ندارد از توسعه بی‌آر تی استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز