خبرگزاری کار ایران

جمع آوری ۲ تن زباله از مسیرهای کوهنوردی شمال تهران

کد خبر : ۴۷۴۲۲

بیشترین حجم زباله جمع آوری شده از رود دره‌ها مربوط به رود دره دربند به مقدار ۸ تن در هفته است و رود دره‌های درکه، دارآباد، کلکچال و گلابدره به ترتیب بیشترین مقدار تناژ زباله را پس از دربند به خود اختصاص می‌دهند.

ایلنا: به منظور پاکسازی و حفظ محیط زیست کوهستان، به طور متوسط روزانه ۲ تن زباله از مسیر‌ها ی کوهنوردی شمال تهران جمع آوری می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید مصطفی حاج آقا میر شهردار ناحیه کوهستان شهردار منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت: پاکسازی مسیرهای کوهنوردی در حاشیه ۵ رود دره درکه، دربند، دارآباد، کلکچال و گلابدره هر روز با حضور ۷ اکیپ ۳ نفره انجام و مسیر توسط گشت کار‌شناسان ناحیه کوهستان روزانه کنترل می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: بیشترین حجم زباله جمع آوری شده از رود دره‌ها مربوط به رود دره دربند به مقدار ۸ تن در هفته است و رود دره‌های درکه، دارآباد، کلکچال و گلابدره به ترتیب بیشترین مقدار تناژ زباله را پس از دربند به خود اختصاص می‌دهند.

شهردار ناحیه کوهستان شهرداری منطقه یک افزود: حضور تعداد زیاد گردشگران در ابتدای مسیرهای کوهنوردی و پایین دست از عوامل افزایش زباله در این نقاط نسبت به مناطق بالا دست است که بیشتر کوهنوردان حافظ محیط زیست در آن نقاط حضور دارند.

وی در خصوص نقش شهروندان در کاهش زباله در محیط کوهستان گفت: زباله‌های خشک بیشترین حجم زباله‌های کوهستان را به خود اختصاص می‌دهد که ۸۰ درصد آن از بطری‌های آب و نوشابه تشکیل شده در حالیکه با استفاده از یک قمقمه ساده می‌توان از تولید حجم زیادی از زباله جلوگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز