خبرگزاری کار ایران

دایرة المعارف شمیران سال آینده رونمایی می شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۲۸

دایرة المعارف شمیران با اقتباس از تاریخچه، آداب و رسوم، سنت‌ها و هویت محلات گنجینه ارزشمند فرهنگی تاریخی شمیران است.

ایلنا: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در بازدید از پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و شاخص منطقه یک از رونمایی جلد اول دایرة المعارف شمیران و راه اندازی مرکز علوم و نجوم موزه دارآباد طی سه ماهه نخست سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور در شورای فرهنگی شهرداری منطقه یک با تشریح مصوبات بازدید از پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این منطقه اظهار داشت: تهیه دانشنامه شمیران قدمی برای حفظ شاخصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی این منطقه به شمار می‌رود زیرا منطقه شمیران بر اساس اسناد تاریخی و همچنین یافته‌های باستان‌شناسان از زیستگاه‌های کهن تمدن بشری و دارای تاریخی شش هزار ساله بوده و از نظر تاریخی، مردم‌شناسی و سیاسی از مناطق مهم ایران محسوب می‌شود که تا حدود ۴۰ سال پیش یک بخش مجزا از تهران بوده و هویت مستقلی داشته است.

وی ادامه داد: دایرة المعارف شمیران با اقتباس از تاریخچه، آداب و رسوم، سنت‌ها و هویت محلات گنجینه ارزشمند فرهنگی تاریخی شمیران است که با انعقاد تفاهنامه بین مرکز دایرة المعارف اسلامی و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک در خصوص تدوین دایرة المعارف شمیران، در سال آتی شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

وی موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد را به عنوان قطب گردشگری منطقه یک دانست و از راه‌اندازی مرکز علوم و نجوم این موزه خبر داد و گفت: توسعه بخش تونل آکواریوم، افزایش گونه‌های تاکسیدرمی جانواران، آبزیان، ایجاد بخش پیشینه گیاهان دارویی در ایران، فضاسازی بیوراما موزه حیوانات همچنین راه‌اندازی سیستم درج اطلاعات جانواران بر دستگاه تلفن همراه بازدیدکنندگان در حین بازدید از مهم‌ترین تصمیماتی است که به منظور توسعه این مرکز اتخاذ شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطر نشان ساخت: نقشه اولیه مرکز علوم و نجوم دراین بازدید مورد تایید قرار گرفت و طی دو هفته آینده مقدمات اجرا آن آغاز خواهد شد و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، این مرکز فروردین ۹۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از ساخت یادمان نماز عید فطر شهید مفتح در تپه قیطریه خبر داد و گفت: کمیته‌ای با حضور نمایندگان شرکت مترو، سازمان زیباسازی و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تشکیل می‌شود تا پروژه طراحی المان یادبود نماز عید فطر شهید مفتح در تپه قیطریه پیگیری شود.

در این برنامه از سرای محله باغ فردوس، کتابخانه آیت الله حکیم، موزه دارآباد، مسجد جامع امام جعفر صادق (ع)، خانه موسیقی و... بازدید شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز