خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران خبر داد:

وجود هزار و ۵۰۰ اتوبوس فرسوده در شهر تهران

asdasd

ارزیابی مجدد طرح جامع ترافیک تهران درحال بررسی است و به محض تکمیل شدن به شورای شهر ارائه می‌شود/همزمان با بازگشایی مدارس ۲۵ تا ۳۰ درصد بر سفرهای شهری افزوده شود.

ایلنا: معاون شهردار تهران گفت: براساس مصوبه دولت هزار و ۵۰۰ اتوبوس فرسوده در شهر تهران وجود دارد که به دلیل محدودیت‌های موجود ناچار به استفاده از آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه علنی امروز شورای شهر به ارائه گزارش از اقدامات مدیریت شهری در استقبال از مهرماه پرداخت و گفتک در حالی به استقبال مهرماه می‌رویم که هنوز به استقبال دریافت اعتبارات امسال نرفتیم چرا که تاکنون دولت ریالی از مصوبه تصویب شده مجلس پرداخت نکرده است.

وی با بیان اینکه هنوز در بخش جرائم راهنمایی و رانندگی نیز ریالی دریافت نکردیم گفت: شهر تهران به عنوان تنها‌ترین شهر محبوب از محله دریافت اعتبارات جرائم راهنمایی و رانندگی است با این حال شهرداری تهران تمامی فعالیت‌های خود را به دور از کمک‌های دولت انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۲۶ درصد از سفرهای شهری از ماه آینده آموزشی خواهد بود تصریح کرد: ‌ برآورد ما این است که همزمان با بازگشایی مدارس ۲۵ تا ۳۰ درصد بر سفرهای شهری افزوده شود و شاهد ترافیکی سنگینی در این بخش باشیم اگر چه تمام تلاش ما صورت گرفته است تا مواردی که ترافیک را سنگین می‌کند شناسایی و مرتفع شود با این حال افزایش بی‌رویه خودرو‌ها بر ترافیک شهر سایه می‌افکند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه با بیان اینکه روز گذشته ۹۰ واگن مترو به سیستم ریلی متروی تهران اضافه شد گفت: در مجموع با این واگن‌ها ۳۵۰ هزار سفر ظرفیت مترو افزایش می‌یابد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه امسال برای سرویس مدارس تعداد ویژه‌ای مینی بوس، اتوبوس، میدلباس در نظر گرفته شده است گفت: به دنبال هستیم تا در جابجای دانش آموزان استانداردهای لازم رعایت شود همچنین امسال برای نخستین بار در کشور در مناطق ۵، ۱۰ و ۲۰ خطوط زمان بندی شده اتوبوس فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به راه اندازی خط ۵ اتوبوس‌های تندرو افزود: ۵۰ دستگاه اتوبوس تکابین مهرماه وارد خطوط اتوبوس رانی می‌شود.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از تهیه لایحه پارکینگ و ارائه آن به شورای شهر خبرداد و گفت: روزانه ۶ تا ۷ کیلومتر خودرو به خیابان‌های شهر اضافه می‌شود استدعا دارم که حق مالکیت پارکینگ با خودرو در تهران نیز پیگیری شود.

تشکری هاشمی ازارزیابی مجدد طرح جامع ترافیک تهران خبرداد و گفت: این طرح درحال بررسی است و به محض تکمیل شدن به شورای شهر ارائه می‌شود.

وی در پایان گفت: براساس مصوبه دولت اتوبوس‌ها پس از ۸ سال سرویس دهی از رده خارج می‌شوند براین اساس ما هزارو ۵۰۰ اتوبوس در شهر تهران داریم که مشمول این مصوبه هستند اما به دلیل محدودیت‌ها ناچار از آن‌ها برای خدمات دهی استفاده می‌کنیم البته شهرداری تهران به دنبال توسعه ناوگان اتوبوس رانی برقی و هیدبیری نیز است و آمادگی توسعه این خطوط را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز