خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی ۳ ایستگاه امداد و نجات هوایی در ارتفاعات شمال تهران

کد خبر : ۳۷۹۷۴

ایستگاه امداد و نجات هوایی پلنگ چال در ارتفاعات درکه در حال اتمام است / با بهره برداری از آن ۴ ایستگاه امداد و نجات در ارتفاعات، آماده خدمات رسانی به امداد جویان و مصدومین کوهستان و تردد چرخبال‌های هلال احمر خواهند بود.

ایلنا‌: به منظور فراهم نمودن تسهیلات مناسب و تسریع در امداد و نجات کوهنوردان و کوهپیمایان آسیب دیده، سه ایستگاه امداد و نجات هوایی در ارتفاعات شمال تهران راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا، سید مصطفی حاج آقا میر شهردار ناحیه کوهستان شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت: این اقدام با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اجرا شد و طی آن ایستگاه بالگرد شیر پلا، سال گذشته در ارتفاع ۲ هزار و ۷۰۰ متری به اتمام رسید و امسال نیز ایستگاه دارآباد و اوسون به بهره برداری رسید و جایگاه‌های مذکور هم اکنون آماده استفاده توسط سازمان آتش نشانی و هلال احمر است.

به گفته این مقام مسئول برای ایجاد شرایط مناسب برای نشست و برخاست بالگرد محل ایستگاه‌ها تسطیح و بتون ریزی شد.

آقامیر افزود: ایستگاه امداد و نجات هوایی پلنگ چال در ارتفاعات درکه نیز در حال اتمام است که با بهره برداری از آن ۴ ایستگاه امداد و نجات در ارتفاعات، آماده خدمات رسانی به امداد جویان و مصدومین کوهستان و تردد چرخبال‌های هلال احمر و... خواهند بود.

شهردار ناحیه کوهستان شهرداری منطقه یک تصریح کرد: این ایستگاه‌ها هریک به قطر ۱۱ متر ساخته شده‌اند که با محیط پیرامونی آن‌ها بیش از ۲۵ متر مربع فضا، آماده سازی شده است.

وی در خصوص عملیات بهسازی پناهگاه‌ها گفت: عملیات بهسازی قسمتی از دیواره جنوبی پناهگاه پلنگ چال به اتمام رسید و پناهگاه شیر پلا در قسمت‌های درناژ دیواره شرقی بهسازی شد و بازسازی قسمت‌های دیگر ساختمان در حال انجام اس

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز