خبرگزاری کار ایران

زنگ ترافیک برای دانش آموزان شمال تهران نواخته شد

کد خبر : ۱۸۴۸۳

آموزش ایمنی تردد به دانش آموزان می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از حوادث و سوانح داشته باشد.

ایلنا:‌ به منظور ارتقای سطح فرهنگ و نهادینه شدن الگوهای رفتاری و کرداری ترافیکی در جامعه، زنگ ترافیک برای بیش از یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز در شمال تهران نواخته شد.

به گزارش ایلنا، پوریا محمدیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق اظهار داشت: با نواخته شدن ۴۵ زنگ ترافیک در ۱۸ مدرسه، برگزاری جشن ترافیک در مدارس و آموزش‌های عمومی در سراهای محلات و برپایی غرفه‌های آموزش ترافیک و اردوهای پارک ترافیک بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ ساعت نفر فعالیت آموزشی با رویکرد ارتقاء فرهنگ ترافیک در این حوزه انجام شده است.

وی افزود: برنامه‌های متنوع آموزشی از جمله آموزش نحوه عبور از محل‌های ایمن در خیابان، پل عابر، زیرگذر، خط عابر و...، آشنایی با مفاهیم تابلوهای راهنمایی و رانندگی، لزوم استفاده از کمربند ایمنی، لزوم احتیاط در سوار و پیاده شدن از سرویس و بازی نکردن در خیابان و محل‌های غیر ایمن و... برای دانش آموزان اجرا شد.

محمدیان کودکان را از جمله آسیب پذیر‌ترین گروه‌های اجتماعی در امر ترافیک دانست و تصریح کرد: آموزش ایمنی تردد به دانش آموزان می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از حوادث و سوانح داشته باشد و چنانچه آموزش کودکان و خردسالان بر اساس اصول و روش‌های صحیح صورت گیرد، برنامه‌های آموزشی آن‌ها کارایی و بازده قابل توجهی در کاهش تصادفات و سوانح و ضایعات جانی و مالی به بار می‌آورد.

وی خاطر نشان ساخت: برنامه‌های آموزشی تا پایان سال در ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز اجرا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز