خبرگزاری کار ایران

كنترل نمای ساختمان‌های اطراف بیت حضرت امام خمینی (ره)

کد خبر : ۱۲۳۰۱

تمامی مالکان در صورتی که بخواهند اقدام به ساخت و ساز كنند، باید طرح نمای پیشنهادی خود را به دفتر طرح‌های شهری شهرداری منطقه یک ارائه دهند و تأییدیه کمیته نما و منظر شهری را در خصوص طرح نما دریافت كنند.

ایلنا: با توجه به اهمیت نمای ساختمان‌ها در شکل دهی به سیمای شهری و حفظ بافت‌های قدیمی و تاریخی شمال تهران، نمای کلیه ساختمان‌های واقع در محدوده تاریخی حریم بیت حضرت امام خمینی (ره) کنترل می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدتقی میرشکاریان معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه یک با اعلام این خبر اظهار داشت: از آذرماه سال گذشته، اجرای طرحی در خصوص کنترل نمای بناهای در حال ساخت در منطقه یک آغاز شده است که جهت اجرای این طرح، اولویت بندی‌هایی در نظر گرفته شده و در حال حاضر محدوده تاریخی جماران و حریم بیت حضرت امام (ره) نیز به اولویت‌ها و محدوده‌های نیازمند کنترل افزوده شده است.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح، کنترل نمای ساختمان‌های در حال ساخت و یا در مرحله اخذ پروانه با توجه به موقعیت خاص محدوده تاریخی جماران و در نظر گرفتن موقعیت قرارگیری بنا‌ها نسبت به بیت حضرت امام خمینی (ره) صورت خواهد پذیرفت تا هماهنگی بصری لازم میان معماری ساختمان‌های جدید با بافت و زمینه موجود ایجاد شود.

می‌رشکاریان تصریح کرد: تمامی مالکین در صورتیکه بخواهند اقدام به ساخت و ساز كنند، باید طرح نمای پیشنهادی خود را به دفتر طرح‌های شهری شهرداری منطقه یک ارائه دهند و تأییدیه کمیته نما و منظر شهری را در خصوص طرح نمادریافت كنند در غیر اینصورت انجام عملیات ساختمانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: در نماهای ساختمانی شاخص‌هایی چون استفاده از مصالح هماهنگ با معماری بومی منطقه، استفاده از الگو‌ها و فرم‌های به کار گرفته شده در ساختمان‌های واجد ارزش در محدوده تاریخی جماران و... باید در نظر گرفته شود تا تعارض ایجاد نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز