خبرگزاری کار ایران

سازمان بین‌المللی کار:

۸۶ هزار کودک در معادن «ماداگاسکار» كار می‌كنند

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۲۲

چکیده: «یافته‌های جدید‌ترین پژوهش (ILO) نشان می‌دهد ۲۸ درصد از کودکان بین پنج تا ۱۷ سال در ماداگاسکار به کار خانگی، کارگری در معدن، فحشا، زراعت و کار در رستوران مشغول‌اند.»

 یک مقام سازمان بین‌المللی کار (ILO) فاش کرد که حدود ۸۶ هزار کودک در معادن ماداگاسکار مشغول به کارند.

بر اساس گزارش دریافتی ایلنا، یافته‌های جدید‌ترین پژوهش (ILO)  نشان می‌دهد ۲۸ درصد از کودکان بین پنج تا ۱۷ سال در ماداگاسکار به کار خانگی، کارگری در معدن، فحشا، زراعت و کار در رستوران مشغول‌اند.

خبرگزاری شینهوا به نقل از کریستین، نماینده ILO در ماداگاسکار گزارش داد: این یافته‌ها باعث شد این سازمان در فاصله سپتامبر سال ۲۰۱۲ تا مه سال ۲۰۱۳ پروژه‌ای را برای مقابله با کار کودک از طریق تشویق به آموزش در منطقه جنوب غربی این کشور جزیره‌ای راه‌اندازی کند.

پروژه آموزشی ILO کمک کرد ۸۳۰ کودک شش تا ۱۵ ساله به مدرسه بروند و ۵۰۰ کودک تحصیل را از سر بگیرند و ۸۰ کودک نیز تحت آموزش حرفه‌ای قرار گرفتند.

طبق قانون ماداگاسکار، هر کس کودکان را به کار بگیرد با ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار جریمه و مجازات حداکثر سه سال زندان روبرو خواهد شد.

ماداگاسکار در ساحل جنوب شرقی آفریقا قرار دارد و چهارمین جزیره بزرگ جهان پس از گرین‌لند، گینه نو و برونئی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز