خبرگزاری کار ایران

پایان موفقیت‌آمیز اعتصاب کارگران راه آهن تانزانیا - زامبیا

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۵۴

چکیده: «اعتصاب هزار و ۶۷ نفر از کارکنان این شرکت در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان، فعالیت این شرکت راه آهن را برای انتقال مس از زامبیا به بندر دارالسلام تانزانیا به منظور صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد را فلج کرد و این شرکت از اعتصاب مذکور بیش از ۱/۴ میلیون دلار ضرر متحمل شد.»

با پایان گرفتن اعتصاب دو هفته‌ای بیش از هزار نفر از کارگران شرکت راه آهن تانزانیا - زامبیا، این شرکت فعالیتش را از سرگرفت.

بر اساس گزارش دریافتی ایلنا، اعتصاب هزار و ۶۷ نفر از کارکنان این شرکت در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان، فعالیت این شرکت راه آهن را برای انتقال مس از زامبیا به بندر دارالسلام تانزانیا به منظور صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد را فلج کرد و این شرکت از اعتصاب مذکور بیش از ۱/۴ میلیون دلار ضرر متحمل شد.

به گفته سخنگوی این شرکت، حقوق‌های عقب افتاده با پرداخت بیش از شش میلیون دلار از سوی دولت‌های زامبیا و تانزانیا، تسویه شده‌اند.

شرکت راه آهن تانزانیا زامبیا به دلیل کاهش حمل بار و سرمایه گذاری نامناسب سهامداران دولتی‌اش لطمه دیده است. درآمد این شرکت طی هشت ماه گذشته به طور متوسط ۱/۵۳ میلیون دلار در ماه بوده در حالیکه متوسط هزینه‌های آن از ۲/۵ میلیون دلار فرا‌تر رفته و در این بین هزینه حقوق‌ها به تنهایی به ۱/۳ میلیون دلار بالغ شده است.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت راه آهن پیش از این تهدید کرده بود که تمامی کارکنانش در تانزانیا را در صورتیکه به سر کار بازنگردند، اخراج خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز