خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری/

از شروع تا سرانجام ناپیدای اعتراض رانندگان تانكر

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۳

در نخستین هفته‌ای که استاندار اصفهان دستورالعمل تعطیلی ۵ شنبه‌ها را به ادارات و دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد، شرکت‌های حمل و نقل استان نیز تصمیم گرفتند در اعتراض به پایین بودن کرایه حمل بنزین و گازوئیل از پالایشگاه اصفهان تا پمپ بنزین‌ها، دست از کار بکشند.

اعتراض صنفی رانندگان تانكر حمل سوخت در اصفهان همزمان با نخستین هفته تعطیلی ۵ شنبه‌ها، سوخت را در پمپ بنزین‌ها کمیاب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نخستین هفته‌ای که استاندار اصفهان دستورالعمل تعطیلی ۵ شنبه‌ها را به ادارات و دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد، شرکت‌های حمل و نقل استان نیز تصمیم گرفتند در اعتراض به پایین بودن کرایه حمل بنزین و گازوئیل از پالایشگاه اصفهان تا پمپ بنزین‌ها، دست از کار بکشند.

صدای این اعتراض صنفی ناگهانی که از نیمه شب چهارشنبه آغاز شد، صبح ۵ شنبه و با تشکیل صف‌های طولانی در جایگاههای سوخت بلند شد و شهروندانی که ساعت‌های طولانی در صف بنزین انتظار می‌کشیدند را نگران ادامه این روند کرد.

تلاش‌های فراوان خبرنگار ایلنا در اصفهان برای مصاحبه با مسوولان شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان نیز به نتیجه نرسید و این مشکل به مدت ۳۸ ساعت پایدار ماند، اما در طول این وقفه طولانی که حمل و نقل درون و برون شهری اصفهانی‌ها را فلج کرد، نزدیک به نیمی از جایگاههای عرضه سوخت شهر تعطیل شد و مردم ناچار بودند برای پرکردن باک خودروشان، ساعت‌های طولانی در صف انتظار بکشند.

برخی از جایگاه‌داران هم با انتقاد از هجوم مردم برای سوخت گیری اطمینان دادند این وضعیت موقتی و زودگذر است چون تمام مخازن پالایشگاه اصفهان پر از بنزین و گازوییل بوده و مردم نباید نگران ادامه کمبود سوخت باشند.

سرانجام عصر ۵ شنبه مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، تعطیلی پمپ‌ بنزین‌های سطح شهر را تکذیب و اعلام کرد: بیش از یک میلیون لیتر (حتی بیشتر از متوسط توزیع روزانه بنزین) در جایگاه‌های این استان وجود دارد و، سوخت مورد نیاز به جایگاه‌ها عرضه شده و مشکل خاصی در نحوه توزیع بنزین به شهروندان وجود ندارد.

بهمن خسروزاده درباره ایجاد صف‌های طولانی خودرو‌ها در جایگاه‌های بنزین، اظهار داشت: دیروز بدلیل مسایل فنی، نحوه توزیع بنزین به جایگاه‌های شهر اصفهان و سایر نواحی با وقفه ۲ تا ۳ ساعته صورت گرفت و این امر سبب شد که محموله‌های سوخت کمی دیر‌تر از موعد مقرر به پمپ بنزین‌های سطح شهر اصفهان برسند.

وی از حل مشکل بوجود آمده برای توزیع سوخت خبر داد و گفت: از صبح ۵ شنبه هیچ‌گونه مشکل خاصی در نحوه توزیع بنزین در سطح جایگاه‌های استان اصفهان وجود ندارد و جایگاه‌ها همانند روزهای گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهند و هیچ کدام از پمپ بنزین‌های اصفهان تعطیل نیستند فقط ۲ تا ۳ جایگاه سوخت در سطح شهر اصفهان به دلیل مسایل IT و مشکلات سامانه هوشمند توزیع بنزین ندارند.

خسروزاده تاکید کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه مشکل خاصی از نظر مسایل کمی، هزینه‌ای و قیمتی در جایگاه‌های سوخت بنزین اصفهان وجود ندارد و تمامی جایگا‌ه‌ها همانند روزهای گذشته به فعالیت خود مشغول هستند.

از تكذیب تا حقیقت

هرچند در سخنان مسئولان دولتی حرفی از اعتراض صنفی رانندگان تانكرهای سوخت شنیده نمی‌شود اما روز پنجشنبه یکی از نمایندگان استان اصفهان در مجلس، ازدحام مردم در جایگاه‌های سوخت را به دلیل اعتراض صنفی تانکرداران سوخت عنوان کرد.
علی ایرانپور در این باره به ایلنا گفت: تانکرداران سوخت به میزان دستمزد و کرایه خود برای حمل سوخت معترض هستند و در همین راستا نیز دست از کار کشیده‌اند. این امر باعث شده تا سوخت کافی به جایگاه‌های پمپ بنزین نرسد و وقفه چند ساعته برای سوخت رسانی به مردم ایجاد شود.

وی ادامه داد: وقفه چند ساعته به وجود آمده برای توزیع سوخت باعث ازدحام جمعیت مردم در جایگاه‌های سوخت شده است.
این نماینده مجلس خواستار آن شد تا با بررسی اعتراضات انجام شده از سوی تانکرداران هرچه سریع‌تر مشکل آنان حل شود.

با این وجود در شامگاه پنج‌شنبه اعتراض صنفی رانندگان تانكرهای حمل سوخت پایان یافت و از ازدحام مردم در اطراف جایگاه‌های توزیع بنزین نیز به تدریج كاسته شد، اما تلاش خبرنگاران ایلنا برای كسب اطلاع‌ از سرنوشت مطالبه صنفی این رانندگان بی‌نتیجه مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز