خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت مدیره شوراهای اسلامی کار تهران:

انتخاب روحانی، نشانه بی‌توجهی كارگران به فضاسازی‌های سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۰۶

چکیده: «با وجود تفاوت و رقابت‌های غیر قابل انکاری که میان تشكل‌های رسمی و مستقل وجود دارد، اما دغدغه اصلی هر دو طیف پیگیری مطابات صنفی کارگری است».

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: با وجود آنکه برخی جریان‌های سیاسی اصولگرا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شورای شهر به نام «کارگران» فعالیت می‌کردند اما در ‌‌نهایت نتیجه انتخابات نشان داد که نظر و خواسته آن‌ها مورد تایید کارگران نیست.

«داوود قادری» با بیان اینكه «جریان‌های سیاسی دولتی نمی‌توانند به نام کارگران منافع خود را پیگیری کنند»، به ایلنا گفت: نتیجه انتخابات اخیر نشان داد که کارگران کشور از آگاهی سیاسی لازم برخوردارند.

سخنان این عضو بلندپایه شوراهای اسلامی كار در حالی است كه پیش از این، در جریان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تعدادی از اعضای عالی رتبه این تشكل رسمی كارگری با تأسیس و عضویت در «جبهه» و «ائتلاف»هایی كه همگی پسوند كارگری داشتند، حمایت «كارگران» را از رقبای دكتر روحانی اعلام كرده بودند.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در ادامه یادآور شد: جامعه کارگری امروز ایران مشتمل بر تشکل‌های صنفی قانونی و جریان‌های مستقل و غیر وابسته است.

وی گفت: با وجود تفاوت و رقابت‌های غیر قابل انکاری که میان تشکل‌های قانونی و جریان‌های مستقل کارگری وجود دارد، دغدغه اصلی هر دو طیف پیگیری مطابات صنفی کارگری است.

این مقام کارگری افزود: همین مسئله باعث می‌شود تا شرایط برای فعالیت جریان‌های سیاسی خاص به گونه‌ای تغییر کند که این جریان‌ها نتوانند مطالبات جناحی خود را به نام کارگران مطرح و به کل جامعه کارگری تعمیم دهند.

وی بابیان اینکه تجربه انتخابات اخیر نشان داد که مطالبات کل جامعه کارگری در خواسته‌های یک فرد یا یک گروه چند نفره محدود نمی‌شود، افزود: درحال حاضر جامعه کارگری به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی به تقویت حمایت‌های قانونی بیش از اعلام پشتیبانی و قدردانی از افراد و اشخاص سیاسی نیاز دارند.

قادری با تاکید بر اینکه معیار جلب اطمینان کارگران دستاورهای مثبت و برنامه‌های منطقی دولتمردان و جریان‌های سیاسی است، گفت: کارگران هرگز اقدامات ضد صنفی کارگری و حتی سکوت سیاست مداران و حامیان آن‌ها را فراموش نخواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز