خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران اصفهان انتقاد كرد:

تقدیر از رئیس دولتی كه سه جانبه گرایی را در تامین‌اجتماعی حذف كرد

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۵۴

چكیده:‌ «مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در حالی از آقای احمدی‌نژاد تقدیر می‌کند که شورای عالی تامین اجتماعی به عنوان تنها نهادی که کارگران و کارفرمایان با حضور در آن، می‌توانستند در تصمیمات و سیاست گذاری‌های كلان سازمان مشارکت داشته باشند توسط دولت دهم منحل شد.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان با اشاره به حذف سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی كه با انحلال شورای عالی توسط دولت دهم اتفاق افتاد، اقدام «سعید مرتضوی» مدیر عامل سازمان برای تقدیر ویژه از رئیس دولت را غیر معقول خواند.

«علی یزدانی» در این باره به ایلنا گفت: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در حالی از آقای احمدی‌نژاد تقدیر می‌کند که شورای عالی تامین اجتماعی به عنوان تنها نهادی که کارگران و کارفرمایان با حضور در آن، می‌توانستند در تصمیمات و سیاست گذاری‌های كلان سازمان مشارکت داشته باشند توسط دولت دهم منحل شد.

وی ادامه داد: با انحلال شورای عالی تامین اجتماعی، صاحبان اصلی سازمان نقشی در تدوین برنامه‌هایش ندارند که خلاف قانون، عرف و شرع است.

به گفتهٔ آقای یزدانی، سازمان تامین اجتماعی نهادی عمومی است که به جای مدیریت کارگران و کارفرمایان بر آن، دولت آن را مدیریت می‌کند.

این فعال صنفی با اشاره به انباشتگی بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: با توجه به وضعیت مالی تامین اجتماعی مشهود است كه بدهی‌های دولت به سازمان تا به امروز پرداخت نشده و هر آنچه گفته شده غیر واقعی است.

وی افزود: تقدیر مرتضوی از رئیسش امری عادی است چون آقای احمدی‌نژاد به کسی که متهم است و از نظر قوه قضاییه مجرم شناخته شده حکم ریاست بر سازمان تامین اجتماعی را داده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان در پایان با اشاره به هزینه‌های برگزاری مراسم تقدیر از آقای احمدی‌نژاد اظهار داشت: هزینه‌های این مراسم از جیب بیمه شدگان خواهد رفت که با توجه به عملکرد سازمان در دوره ریاست  مرتضوی، مالكان این صندوق قطعا راضی نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز