خبرگزاری کار ایران

یك فعال مستقل كارگری:

تعرض به منابع تامین اجتماعی حاصل عملكرد تشكل‌های كارگری است

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۸۸

چكیده: «تلاش مسئولان دولتی برای ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی در نظام بیمه سلامت ریشه در عملکرد ضعیف اشخاصی دارد که مدعی فعالیت صنفی کارگری و بازنشستگی هستند».

 یک فعال مستقل کارگری معتقد است در شرایطی که نمایندگان کارگری قادر به دفاع از مزد واقعی کارگران نیستند، دست اندازی مسئولان دولتی به سازمان تامین اجتماعی امری طبیعی است.

«مازیار گیلانی ن‍ژاد» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: تلاش مسئولان دولتی برای ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی در نظام بیمه سلامت ریشه در عملکرد ضعیف اشخاصی دارد که مدعی فعالیت صنفی کارگری و بازنشستگی هستند.
وی با بیان اینکه وقتی این اشخاص نتوانند در زمان تعیین مزد از حقوق موکلان خود دفاع کنند و یا بطور جدی در مقابل تلاش‌های دولت برای اصلاح قوانین کار و تامین اجتماعی ایستادگی کنند، به طبع نمی‌توان در مقابل تهدید منابع و دستاوردهای جامعه كارگری انتظار وضعیت دیگری را داشت.
این فعال صنفی کارگران فلزکار و مکانیک با اشاره به اینکه اموال و امکانات سازمان تامین اجتماعی از محل پرداخت سال‌ها حق بیمه‌ بیمه شدگان به ویژه کارگران تامین شده است گفت: حتی اگر نهادهای صنفی کارگری عملرد ضعیفی داشته باشند بازهم دولت نمی‌تواند از اموال سازمان استفاده غیر قانونی کند.
وی گفت: نظام بیمه سلامت بخشی از تعهدات دولت در اصل ۲۹ قانون اساسی است که باید هزینه‌های آن از محل اموال دولتی تامین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز