خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی:

آرمان‌های انقلابی امام با شعار محقق نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۵۶

«انقلابی که امام خمینی ایجاد کرد به طبقه پایین دستی جامعه و به ویژه کارگران فرصت داد که خود را در حیاط اجتماعی و جامعه موثر احساس کنند/ پیاده کردن آرمانهای انقلابی امام با شعار دادن، بی‌برنامه گی، رفتار‌های سطحی و اقدامات بی‌باورانه انجام نمیشود.»

عضو شورای مرکزی خانه کارگر در مراسم نخستین روز از هفته کارگر در جمع کارگران حاضر در آرامگاه رهبر فقید انقلاب گفت: کارگران به سه دلیل هرسال مراسم هفته کارگر را با حضور در مرقد مطهر بنیانگزار جمهوری اسلامی آغاز می‌کنند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی ضمن گرامیداشت هفته کارگر سال ۹۲ گفت: نخستین علت آمدن کارگران به مرقد امام خیمنی آن است که بار دیگر بابت آرمانهای رهایی بخشی که امکان سربلندی طبقه تهی دست را فراهم کرد و به آن‌ها عزت بخشید سپاسگزاری کنند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: علت دوم آمدن کارگران به حرم مطهر امام خمینی بیعت با دستاور‌ها، اندیشه‌ها و یادگارهای بنیادین و ساختاری امام خمینی است که متاسفانه امروز از یکسو در هیاهوی بازیگران سیاسی مورد غفت قرار گرفته است و از سوی دیگرنظام تبلیغاتی دشمنان و بدخواهان انقلاب به قصد ناچیز شمردن و تخریب آن دارد و اقدام به طر مسائل نفاق آمیز می‌کند.
وی گفت: سومین علت حضور کارگران در آرمگاه امام خمینی بازخوانی دوباره میراثی است که از او به عنوان اصول رهایی بخش و سعادت جامعه برجای مانده است و برای همین کارگران هر سال در آغاز هفته کارگر با امام راحل بیعت می‌کنند تا بگویند که به هر اصل و اصولی که از او برای اداره کشور به جای ماند وفادارند هستند.
عضو شورای مرکزی خانه کارگر بابیان اینکه مرقد امام خمینی (ره) پناهگاهی همیشگی برای همه مردم، عدالختواهان به ویژه کارگران است، گفت: پیاده کردن آرمانهای انقلابی امام با شعار دادن، بی‌برنامه گی، رفتار‌های سطحی و اقدامات بی‌باورانه محقق نخواهد شد.
ربیعی بابیان اینکه ساختن نقابی از امام و اسوه‌های انقلاب با رفتارهایی که مغایر منش آنهاست همخوانی ندارد، گفت: چنین اقدامات و اعمالی نه تنها در تداوم خط انقلاب نیست بلکه باعث مخدوش شدن این آرمان‌ها نیز می‌شود.
این استاد جامعه‌شناسی ادامه داد: انقلابی که امام خمینی ایجاد کرد به طبقه پایین دستی جامعه و به ویژه کارگران فرصت داد که خود را در حیاط اجتماعی و جامعه موثر احساس کنند.
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب امام این بود که کارگران توانستند آزادانه حرف بزنند، تشکل ایجاد کنند و برای داشتن زندگی آبرومند در عرصه‌های مختلف از جمله مجلس خبرگان قانون اساسی حضور یابند بنابراین امروز نیز کارگران برای حفظ و احیای همین دستاورد در اینجا حاضر شده‌اند تا با آرمانهای بینانگذار انقلاب تجدید بیعت کنند.
ربیعی بایادآوری اینکه ایجاد ایرانی آباد که در آن برای شهروندانش امکان اشتغال آبرومند وجود دارد جزئی از آرمانهای انقلابی امام راحل بوده و هست؛ گفت: برخلاف سالهای نخستین انقلاب متاسفانه امروز کارگران در نتیجه شعار‌های توده ستایانه و اقداماتی که صرفا برای کسب رضایت سیاسی صورت می‌گیرد در عمل جایگاه و منزلت چندانی را در جامعه احاساس نمی‌کنند زیرا فشار زندگی، دستمزد نامناسب و نگرانی از بیکاری جامعه کارگر را درگیر مسائل اولیه معیشتی نموده است.
عضو شورای مرکزی خانه کارگر در ادامه به ذکر خاطره‌ای از امام پرداخت و گفت: ابتدای پیروزی انقلاب بود روزی به اتفاق اعضای شوراهای اعتصاب کارگری در قم به دیدار امام رفته بودیم، در این دیدرا بود که امام با نگاهی کار‌شناسانه از کارگران به عنوان پرچمداران توسعه و پیشرفت کشور یاد کرد که آینده کشور در گرو فعالیت آنهاست.
وی افزود: این دیدگاه و گفتمان صادقانه امام آنچان بر جامعه کارگری تاثیر گذاشت که کارگران در طول سالهای جنگ به رغم ثابت ماندن مزد هم در جبهه حضار ‌شدند و هم در پشتیبانی از رزمندگان کمک جمع آوری کردند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه امام (ره) با انقلاب اسلامی خود گفتمان جدید را ایجاد کرد گفت: اگر به کانون اصلی گفتمان امام توجه کنیم با موجی از این مفاهیم روبرو خواهیم شد که گفتمان کوخ نشینان وکاخ نشینان، مستضعفان و مستکبران، پابرهنگان و مرفهان بی‌درد از آن جمله‌هستند.
وی در ادامه گفت: به نظر من برای عبور از شرایط خطیر کنونی که با آن مواجیهم، بازگشت به اصول اخلاقی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی امام تنها راه اساسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز