خبرگزاری کار ایران

این بار در مشهد:

باز هم ریزش چاه جان یك كارگر مقنی را گرفت

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۳۳

ضرورت استفاده از کول (قطعات دایره شکل بتنی، که جهت محافظت از چاه‌هایی که خاک ریزشی دارند) هنگام حفر چاه/ آتش‌نشانان پس از مهار دیواره‌های چاه و جلوگیری از ریزش خاک دستی در عملیاتی که حدود ۷ ساعت طول کشید، توانستند به جسم بی‌جان این كارگر مقنی دسترسی پیدا کنند.

 جسد یك كارگر مقنی در مشهد پس از ساعت‌ها تلاش آتش‌نشانان از چاه محل كارش بیرون آورده شد.

به گزارش ایلنا، جسد این مقنی ۴۷ ساله که روز گذشته هنگام حفر چاه در خیابان شهید صادقی مشهد با ریزش دیواره چاه در عمق ۶ متری زیر خاک مانده بود، با آواربرداری بیرون آورده شد.

بنا بر این گزارش، آتش‌نشانان پس از مهار دیواره‌های چاه و جلوگیری از ریزش خاک دستی در عملیاتی که حدود ۷ ساعت طول کشید، توانستند به جسم بی‌جان این كارگر مقنی دسترسی پیدا کنند و او را از چاه بیرون آورده و تحویل نیروی انتظامی حاضر در محل دهند.

مدیر حوزه دو آتش نشانی  مشهد سست بودن خاک و ریزش دیواره‌های چاه علت بروز این حادثه ناگوار بوده است.

«مجید شادی» در مورد رعایت اصول ایمنی در حفر چاه هشدار داد و گفت: حفر چاه از پر خطر‌ترین مراحل کار ساختمانی است، از این رو کارفرمایان و پیمانکاران ساختمانی باید کارگران خود را به تجهیزات کامل حفاظت فردی مجهز کنند و با نظارت مداوم لحظه‌ای از رعایت اصول ایمنی غافل نباشند.

همچنین هنگام حفر چاه باید از کول (قطعات دایره شکل بتنی، که جهت محافظت از چاه‌هایی که خاک ریزشی دارند) استفاده کنند تا شاهد این گونه حوادث نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز