خبرگزاری کار ایران

سرپرست فدراسیون ورزش‌های کارگری خبر داد:

تلاش برای گسترش «ورزش كارگری» به خانواده کارگران

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۷۲

بر خلاف تصور رایج كه ورزش کارگری فقط مختص کارگران است، ما سعی خواهیم کرد خانواده و البته فرزندان قشر کارگری را نیز به مجموعه خود اضافه کنیم/ فدراسیون ایران در آبان‌ماه سال جاری به مجموعه فدراسیون جهانی ورزش‌های کارگری اضافه شد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های کارگری تاکید کرد که ورزش کارگری فقط مختص کارگران نیست و ما سعی خواهیم کرد خانواده و البته فرزندان قشر کارگری را نیز به مجموعه خود اضافه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی میرزاخانی صبح امروز در نشست خبری مسئولین فدراسیون ورزش‌های کارگری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورزش کارگری در ایران قدمتی ۴۰ ساله دارد که البته در دهه ۷۰ تشکیلات ورزش کارگری در ایران به شکل اصولی شکل گرفت و اکنون ما بیش از ۱۰ میلیون کارگر بیمه شده داریم که اگر خانواده‌های آن‌ها را نیز در نظر بگیریم خانواده کارگری کشور به ۴۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در چنین شرایطی مطمئنا می‌طلبید یک تشکیلات سازمانی حرفه‌ای برای این جامعه ۴۰ میلیونی در نظر گرفته شود که خوشبختانه بعد از انجام مذاکرات و با کمک وزارت رفاه، تعاون و کار و البته مساعدت وزارت ورزش این فدراسیون با عنوان فدراسیون ورزش‌های کارگری مهرماه امسال شکل گرفت.

میرزاخانی افزود: فدراسیون ایران در آبان‌ماه سال جاری به مجموعه فدراسیون جهانی ورزش‌های کارگری اضافه شد و قرار است به طور آزمایشی مردادماه امسال در ۳ رشته ورزشی در مسابقات قهرمانی ورزش‌های کارگری که در بلغارستان برگزار خواهد شد، شرکت کنیم.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های کارگری در ادامه با اشاره به اینکه این فدراسیون ۱۷ رشته ورزشی را تحت پوشش خود قرار خواهد داد، گفت: بر خلاف تصور رایج كه ورزش کارگری فقط مختص کارگران است، ما سعی خواهیم کرد خانواده و البته فرزندان قشر کارگری را نیز به مجموعه خود اضافه کرده و در بعد ورزش همگانی نیز نقش و تاثیرگذاری زیادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این فدراسیون در حال شکل‌گیری است، افزود: مطمئنا ما در مسیر پیشرفت خود از نیروهای مرتبط با ورزش کارگری و پیشکسوتان رشته‌های مختلف بهره خواهیم برد و سعی خواهیم کرد با یک روند صعودی تاثیر زیادی در ورزش کشور داشته باشیم. ما خود را بازویی بزرگ برای وزارت ورزش می‌دانیم که امیدواریم بتوانیم به اهداف عالیه خود برسیم.

میرزاخانی در ادامه ۱۷ رشته مورد نظر فدراسیون ورزش‌های کارگری را بسکتبال، فوتبال، والیبال، هندبال، کشتی، کاراته، تکواندو، شنا، دو و می‌دانی، کوهنوردی، دچرخه سواری، تنیس روی می‌ز، جودو، همگانی و ورزش بانوان عنوان كرد و در رابطه با نحوه تامین بودجه فدراسیون ورزش‌های کارگری اظهارکرد: طبق اساسنامه فدراسیون ما، همه دستگاه‌های کشور می‌توانند به ما کمک کنند اما ما قرار است درخواست میزان بودجه مورد نیاز فدراسیون را به وزارت ورزش و وزارت تعاون ارائه کنیم و آن‌ها بعد از بررسی بودجه نیاز ما را تامین کنند.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های کارگری در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر امكان افزایش این ۱۷ رشته در آینده، گفت: امکان افزایش وجود دارد اما برخی رشته‌ها هستند که سنخیتی با ورزش کارگری ندارند، لذا ما از فعالیت در آن‌ها معذوریم اما اگر بودجه و امکانات ما اجازه بدهد حتما رشته‌های بیشتری را به مجموعه خود اضافه خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، طبق اعلام سرپرست فدراسیون ورزش‌های کارگری جواد رمضی به عنوان دبیر، بیژن خراسانی به عنوان نایب رئیس این فدراسیون معرفی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز