خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری/

ابهام درباره دو ماه حق بیمه تعدادی از كارگران رجا

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۹۱

شرکت هجرت گستر جهان آفرین که یکی از پیمانکاران شرکت رجاء است علی رغم دریافت حق بیمه از کارگران، هزینه بیمه ۲ ماه تیر و مرداد ۶۰ کارگر خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است.

چند تن از کارگران پیمانکاری شرکت رجا با ارسال پرینت سابقه بیمه خود در سازمان تامین اجتماعی برای ایلنا، از رد نشدن سابقهٔ بیمه ۶۰ تن از کارگران این شرکت پیمانکاری در ماه‌های تیر و مرداد خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس علی حسین‌زاده رئیس انجمن صنفی کارگران تعمیر کار مولد بخار قطار راه آهن شهر تهران و حومه، از پرداخت نشدن حق بیمه دو ماه تیر و مرداد کارگران توسط یك شرکت پیمانکار نیروی انسانی خبر داد و گفت: یکی از پیمانکاران شرکت رجاء علی رغم دریافت حق بیمه از کارگران، هزینه بیمه ۲ ماه تیر و مرداد ۶۰ کارگر خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است.
وی با اشاره به پرداخت حق بیمه شهریور ماه آنان از سوی این شرکت، ادامه داد: حق بیمه شهریور ماه کارگران پرداخت شده که باعث ایجاد فاصله در سابقه بیمه کارگران در ۲ ماه تیر و مرداد شده است.
این فعال کارگری افزود: با این وضعیت تنها راه حل پرداخت حق بیمه ما شکایت از شرکت پیمانکاری به وزارت کار است و قصد داریم تا با این کار به نتیجه برسیم.
رئیس انجمن صنفی کارگران تعمیر کار مولد بخار قطار راه آهن شهر تهران و حومه با اشاره به بدهی بالای این شرکت پیمانکاری، بیان کرد: حتی زمانی که کارگران دفترچه‌های خود را برای تمدید بیمه شهریور ماه می‌برند، اداره بیمه از انجام این امر خودداری می‌کنند و به نظر می‌رسد که پرداختی شهریور ماه را به جای بدهی‌های سابق این شرکت منظور کرده‌اند.
این در حالی است که در پیگیری‌های خبرنگار ایلنا، ناصر امینی مدیر شرکت پیمانکاری هجرت گستر جهان آفرین گفت: بیمه کارگران پرداخت شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
همچنین ناصر بختیاری مدیر عامل شرکت رجا به ایلنا اعلام کرد: اصلا چنین چیزی وجود ندارد. اگر مستندی برای گفته خود مبنی بر عدم پرداخت بیمه این کارگران در اختیار دارید برای ما ارسال کنید تا بررسی کنیم.
در ادامه پی‌گیری مشكلات كارگران این شركت پیمانكاری، سپس تورانی مسئول ارتباط با رسانه‌های شرکت رجا با ارسال دو برگ سند با مهر ادارهٔ بیمهٔ شهید حسنی به ایلنا از عدم صحت سخنان کارگران این مجموعه سخن گفت. این برگه‌ها نشان دهندهٔ تایید اداره بیمه شهید حسنی در مورد پرداخت حق بیمه کارگران از سوی کارفرما در ماه تیر است. این در حالی است که جای سابقه بیمه این کارگران در ماه تیر همچنان خالی است.

ایلنا آماده ارائه اسناد بیمه‌ای كارگران به نهاد‌های نظارتی سازمان تامین اجتماعی و همچنین مدیران شركت راه آهن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز