خبرگزاری کار ایران

در واکنش به سخنان معاون وزیر صنعت:

اتحادیه امکان ادعای عدم ارائه درخواست سبد کالا را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۷۳

چکیده: «اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارگران ایران (امکان) ضمن انتقاد از کنارگذاشتن جامعه کارگری از کمک‌های غیرنقدی، مدعی شد بر خلاف اظهارات این مقام دولتی با ارسال دو نامه خطاب به اداره بازرگانی استان تهران و معاونت توسعه بازرگانی، تقاضای سبد کالا ویژه کارگران برای ماه رمضان را ارائه داده است.»

در پی اظهارات معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه «دلیل محروم شدن کارگران از سبد کالای رمضان عدم پیگیری تشکلهای صنفی کارگری است.» روابط عمومی اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارگران ایران (امکان) واکنش نشان داد و ضمن انتقاد از کنارگذاشتن جامعه کارگری از کمک‌های غیرنقدی، مدعی شد بر خلاف اظهارات این مقام دولتی «امکان» با ارسال دو نامه خطاب به اداره بازرگانی استان تهران و معاونت توسعه بازرگانی، تقاضای سبد کالا ویژه کارگران برای ماه رمضان را ارائه داده است.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارگران ایران (امکان) در این نامه آورده است: سال‌های متمادی است که از برکت دولت‌های نهم و دهم و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت سهمیه کارگران هم در ماه مبارک رمضان و هم در مقاطع مختلفی که سهمیه‌ای برای کارمندان و فرهنگیان و کارگران و... در نظر گرفته می‌شود حذف و به بهانه‌های واهی کارگران را از این سهمیه‌ها محروم می‌نمایند و در خواست‌های مکتوب این اتحادیه کارگری بلاجواب می‌ماند و پیگیری‌های متعدد جز پاسخی شفاهی که این سهمیه به کارگران تعلق نمی‌گیرد در بر ندارد.

وقتی سوالات و پرسش‌های کارگران به جراید کشیده می‌شود و از حق تضیع شده خود سوال می‌کنند، معاونت محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پوشش حقایق اظهار می‌‌‌نمایند، کارگران هیچ گونه درخواستی درباره جذب سهمیه خود انجام نداده‌اند (روزنامه ایران شماره ۵۴۱۱ مورخ ۲۰/۴/۹۲ برابر با دوم ماه مبارک رمضان).

در پاسخ این اظهارات باید به اطلاع اذهان عمومی جامعه به ویژه کارگران شریف و زحمتکش برسانیم به مجرد اطلاع از تخصیص سهمیه برنج، روغن، قند و شکر در قالب طرح رحمت ماه مبارک رمضان طی دو نامه به شماره ۳۷۴ مورخ ۲۴/۴/۹۲ خطاب به بازرگانی استان تهران و دیگری به شماره ۵۵۵ مورخ ۱۸/۴ /۹۲ خطاب به معاونت محترم توسعه بازرگانی در مورد درخواست سهمیه ویژه طرح رحمت (که هر یک در دفا‌تر مسئولین محترم دو نهاد ثبت و قابل اثبات است) تنظیم گردیده ولی در هر مورد هیچ گونه پاسخی دریافت نگردیده و فقط به صورت شفاهی اظهار داشته‌اند که این سهمیه به کارگران تعلق نمی‌گیرد. جای سوال اینجاست آیا کارگران از زمره آحاد جامعه نیستند؟ ایا کسی تلاش‌های این اقشار محروم را در مجموعه صنعت کشور و دوران دفاع مقدس می‌تواند از یاد ببرد؟

بنابراین جای تعجب است که معاونت محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت به صراحت اعلام می‌فرمایند که هیچ گونه درخواستی دریافت نداشته‌اند؟ علیهذا انتظار دارد مسئولین و مدیران محترم این نهاد‌ها اگر تمایلی به همکاری با جامعه کارگری نداشته و کما فی السابق آن‌ها را از حق مسلم خود محروم می‌نمایند لااقل این اتحادیه را در مقابل سوالات جامعه کارگری قرار ندهند و این نکته را مد نظر داشته باشند که دوران مسئولیت برای همه مدیران سپهری خواهد گردید و آنچه باقی خواهد ماند یادگاری است که عملکرد ما در مقابل جامعه باقی خواهد ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز