خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی:

هزینه بیكاری كارگران ده‌ها برابر هزینه‌های جاری دولت است

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۲۱

نجف‌پور از جمله این هزینه‌ها به تشدید قاچاق كالا، گرایش به مواد مخدر، ناامنی‌های اجتماعی و مشاغل كاذب اشاره كرد و افزود: ریشه این مشکلات را می‌توان در افزایش قردادهای موقت کار در مشاغلی که ماهیت آن جنبه دائم و مستمر دارد یافت.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور از افزایش تعدیل و اخراج كارگران قرارداد موقت در روزهای پایانی سال خبر داد.

مهدی نجف‌پور، با اشاره به تعطیلی بسیاری از واحد‌های تولیدی در طول سال جاری به ایلنا گفت: بسیاری از کارفرمایان به دلیل افزایش نرخ ارز و هزینه‌های تمام شده كالا، در روزهای اخیر خاتمه قرارداد را به بخشی از نیروهای كار موقت اعلام كرده‌اند.

این فعال كارگری نسبت به عواقت بیكاری كارگران در شرایط اقتصادی موجود هشدار داد و گفت: بیكاری این حجم از نیروی كار مولد و رها شدن آنان در سطح جامعه، هزینه‌هایی معادل ده‌ها برابر هزینه‌های جاری برای دولت ایجاد می‌كند.

نجف‌پور از جمله این هزینه‌ها به تشدید قاچاق كالا، گرایش به مواد مخدر، ناامنی‌های اجتماعی و مشاغل كاذب اشاره كرد و افزود: ریشه این مشکلات را می‌توان در افزایش قردادهای موقت کار در مشاغلی که ماهیت آن جنبه دائم و مستمر دارد یافت.

این فعال کارگری اضافه کرد: قراردادهای موقت کار دست کارفرمایان را برای عدم تمدید قرداد و حتی اخراج پیش از پایان قرارداد و نیز عدم تعهد در قبال پرداخت هرگونه مزایا، بیمه و دستمزدهای کمتر از میزان قانونی باز گذاشته است.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با انتقاد از عدم اجرای ابلاغیه هیات دولت در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قرار دادی از سوی سازمانهای دولتی، گفت: با گذشت یکسال از ابلاغیه دولت به سازمانهای دولتی، هنوز تغییری در وضعیت قرداد جمع کثیری از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد نشده است و برخی ازکارفرمایان با عناوین مختلف در مقابل تبدیل وضعیت نیروهای قردادی خود مقاومت نشان می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز