خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در بجنورد پیشنهاد كرد؛

پرداخت غیر نقدی برای مقابله با تبعات تورمی افزایش مزد ۹۲

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۳۰

در دولت‌های گذشته با ارائه بن‌های كارگری و پرداخت‌های غیر نقدی، سهم دولت در سبد هزینه خانوار کارگری مشهود بود و كارگران از این بابت فشار اقتصادی کمتری متحمل می‌شدند.

دبیر خانه کارگر بجنورد معتقد است دولت باید برای جبران افزایش قیمت‌ها در سال آینده، بن‌های كارگری و پرداخت غیر نقدی را در كنار افزایش قانونی دستمزد احیاء كند.

 

فرهاد هدایتی با بیان اینکه هم اکنون دولت سهمی را در سبد معیشتی خانوار کارگری ندارد به ایلنا گفت: در دولت‌های گذشته با ارائه بن‌های كارگری و پرداخت‌های غیر نقدی، سهم دولت در سبد هزینه خانوار کارگری مشهود بود و كارگران از این بابت فشار اقتصادی کمتری متحمل می‌شدند.
این فعال كارگری با بیان اینکه پرداخت‌های غیرنقدی از آثار تورمی افزایش دستمزد می‌كاهد، اظهار داشت: کارگران به عنوان قشری كه سهمی از افزایش نرخ كالاهای تولید خود را در زندگی‌شان مشاهده نمی‌كنند بیش از سایر اقشار تحت تاثیر تورم قرار دارند.
این فعال کارگری وضعیت معیشتی کارگران را نتیجه سوء مدیریت و ناکارآمدی سیاست‌های اقتصادی دولت خواند و گفت: تنها هدف دولت در شرایط سخت امروز، به جای مجادلات سیاسی باید بهبود وضعیت معیشتی نیروی کار باشد و مطمئن‌ترین اقدام بلحاظ تورمی در این راه احیاء بن‌های كارگری و پرداخت غیرنقدی در كنار دستمزد است.
به گفته هدایتی در حال حاضر درآمد و هزینه این قشر (کارگران) در کشور باهم تطابق ندارد و بسیاری از مزدبگیران در تأمین معاش خانواده خود با مشکل مواجه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز