خبرگزاری کار ایران

اطهاری با اشاره به كاهش ارزش ریال:

کارگران افغان رغبتی به كار در ایران ندارند

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۴۴

همراه با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها می‌بایست دو نظام اجرا می‌شد که نشده است و به همین دلیل هم باید دولت استیضاح شود. یکی نظام فراگیر تامین اجتماعی و دیگری نظامی که بتواند بهره وری را بالا ببرد و همراه خود صرفه جویی را نیز به دنبال داشته باشد.

در روزی كه رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشدار داد كه با ۵ برابر شدن یارانه نقدی باید از افغانستان کارگر وارد کنیم، یک کار‌شناس اقتصادی با تاکید بر لزوم تنش زدایی داخلی و خارجی برای حل مشکلات اقتصادی کشور، از «بی‌رغبتی» کارگران خارجی برای کار در ایران به دلیل «سقوط ارزش ریال» خبر داد.

کمال اطهاری در این باره به ایلنا گفت: کارگران خارجی با توجه به سقوط ارزش ریال، دیگر رغبتی به کار در ایران ندارند. برای مثال اگر از کارگران افغان بپرسید به شما خواهند گفت که کار در ایران دیگر صرفه‌ای برای آنان ندارند. کسانی که گمان می‌برند با اجرای مرحلهٔ دوم طرح هدفمندی یارنه‌ها، کشور برای گردش چرخهٔ تولید نیازمند استفاده از کارگران خارجی است خوش خیال هستند و سر خود را در برف فرو کرده‌اند.

وی ادامه داد: همراه با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها می‌بایست دو نظام اجرا می‌شد که نشده است و به همین دلیل هم باید دولت استیضاح شود. یکی نظام فراگیر تامین اجتماعی و دیگری نظامی که بتواند بهره وری را بالا ببرد و همراه خود صرفه جویی را نیز به دنبال داشته باشد.

این کار‌شناس مسائل اقتصادی افزود: به تازگی گفته شده است که به بعضی از واحد‌های تولیدی که بتوانند صرفه جویی انرژی را عملی کنند وام و اعتبار خواهیم داد. این می‌بایست پیش از اجرای طرح عملی می‌شد. بهره وری در ایران بدون تنش زدایی داخلی و خارجی بالا نخواهد رفت. شما برای بالا بردن بهره وری و صرفه جویی انرژی نیاز به تکنولوژی مدرن روز داریدکه باید با سرمایه گزاری مستقیم خارجی وارد کشور شود.

این اقتصاددان و استاد دانشگاه در پایان اظهار داشت: بدون تنش زدایی، حل شدنی خواندن مشکلات کشور خوش خیالی و غفلت است. مرکز پژوهش‌ها می‌گوید تولید ۵۰ درصد و اشتغال ۴۰ درصد کاهش داشته است. این نشان می‌دهد سیاست‌های جاری جوابگو ی نیاز‌های کشور نبوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز