خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی خانه کارگر کرمانشاه:

امیدواری جامعه کارگری، سرمایه دولت است/ لزوم جبران خسارات در بخش تولید

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۸۸

چکیده: «کارگران بیشترین صدمان ناشی از اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت‌های نهم و دهم را متحمل شده‌اند و لازم است دولت یازدهم جبران صدمات را از بخش تولید و به خصوص نیروی کار آغاز کند.»

یک فعال کارگری در کرمانشاه امیدواری جامعه کارگری پس از روی‌کار آمدن دولت یازدهم را سرمایه دولت خواند و به توصیف آنچه «صدمات جبران‌ناپذیر جامعه کارگری این استان از اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت‌های نهم و دهم» می‌خواند پرداخت.

«مهدی زارعی» معاون اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه به ایلنا گفت: کارگران بیشترین صدمان ناشی از اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت‌های نهم و دهم را متحمل شده‌اند و لازم است دولت یازدهم جبران صدمات را از بخش تولید و به خصوص نیروی کار آغاز کند.

این فعال کارگری با انتقاد از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم، اظهار کرد: طبق قانون، دولت موظف بود ۳۰ درصد از درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها را به بخش تولید اختصاص دهد اما نه تنها به قانون عمل نکرد بلکه علاوه بر افزایش ناگهانی قیمت حامل‌های انرژی، با تحمیل هزینه بی‌تدبیری‌اش در بازار ارز و طلا به بخش تولید، باعث تعطیلی بسیاری از صنایع بزرگ کشور و طبعاً بیکاری کارگران شد. 

زارعی افزود: سقوط اقتصادی و اجتماعی کارگران ظرف هشت سال گذشته، تعطیلی صنایع اشتغال‌زا در شهرهای کوچک و افزایش مهاجرت کارگران به شهرهای بزرگ و صنعتی، افزایش فشار روانی در محیط کار و به تبع افزایش حوادث ناشی از کار و... از نتایج بی‌توجهی دولت سابق به وضعیت کارگران بوده است.

معاون اجرایی خانه کارگر کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیاری از صنایع و کارگاههای کرمانشاه امروز به انبار تبدیل شده‌اند، افزود: با وجود اینکه در دو دولت گذشته نرخ تورم از افزایش بی‌سابقه ای برخوردار بود، ولی کارگران همچنان در دستمزد بی‌تناسب با تورم محصور مانده بودند.

زارعی در پایان نقش مدیریت کلان کشوری در سامان بخشیدن به وضعیت کنونی کارگران را با اهمیت دانست و بیان داشت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت روحانی شاهد امیدواری بسیاری از اقشار جامعه به ویژه کارگران هستیم و همه امیدواریم که دولت روحانی بتواند به وعده های خود در خصوص ارتقا وضعیت کنونی کارگران جامه عمل بپوشانند و بن بست حاصله از بی توجهی دولتهای پیشین نسبت به کارگران را از بین ببرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز