خبرگزاری کار ایران

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان گلستان:

پرداخت دستمزد غیر قانونی حاصل فقدان اتحاد صنفی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۸۸

چكیده: «در واحدهای كوچك تولیدی تا زمانی که میان کارگر و کارفرما توافق برقرار است به ظاهر هیچ مشکلی وجود ندارد اما زمانی که طرفین بر سر موضوعی دچار اختلاف شوند و کارگری به اداره کار مراجعه کند آنگاه تخلف کارفرما آشکار می‌شود.».

مسئول کانون شوراهاس اسلامی کار استان گلستان با انتقاد  از رعایت نشدن حداقل‌های مصوب قانونی در كارگاه‌های كوچك تولیدی، گفت: با توجه به اینكه در این محیط‌ها اتحاد صنفی میان معدود کارگران شاغل وجود ندارد، کارفرمایان از بی‌اطلاعی و ضعف نیروی کار سوء استفاده می‌کنند و از پرداخت حداقل مزد قانونی و حتی پرداخت حق بیمه خودداری می‌کنند.

«غلامرضا سلطانی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: در این محیط‌ها تا زمانی که میان کارگر و کارفرما توافق برقرار است به ظاهر هیچ مشکلی وجود ندارد اما زمانی که طرفین بر سر موضوعی دچار اختلاف شوند و کارگری به اداره کار مراجعه کند آنگاه تخلف کارفرما آشکار می‌شود.
وی افزود: از آنجا که کارفرمایان این واحد‌ها باید برای اثبات صحت ادعای خود لیست سازمان تامین اجتماعی را به مراجع تشخیص و حل اختلاف ادامه می‌دهند، در بیشتر موارد صحت ادعای کارگر تایید شده و کارفرمای خاطی محکوم به پرداخت مطالبات کارگر خود می‌شود.
سلطانی ادامه داد: به غیر از واحدهای کوچک تولیدی، در سایر محیط‌های کارگری حقوق و مطالبات کارگران برمبنای حداقل‌های تعیین شده در شورای عالی کار پرداخت می‌شود.
این مقام کارگری با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۲ واحدهای تولیدی این استان داری شورای اسلامی کار هستند گفت: در واحدهای بزرگ بطور معمول مطالبات کارگران برمبنای قانون پرداخت می‌شود.

سلطانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینكه بیشتر بنگا‌های تولیدی استان گلستان در ارتباط با کشاورزی فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به اینكه بخش صنعت کشاورزی در ارتباط با تامین نیازهای اولیه مردم به تولید مشغول است، تا زمانی که عامه مردم قدرت خرید محصولات کشاورزی را داشته باشند فعالیت صنایع مرتبط با بخش کشاورزی با مشکل جدی روبرو نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز