خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با مدیر کل كار یزد:

نتیجه تحقیق بازرسان کار درباره علت حادثه معدن یال شمالی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۲۶

«وجود گاز متان و تلفیق آن با هیدروژن و تولید منوکسید کربن» دلیل حادثه بوده است/ ایلنا پیش از این در گزارشی بر موضوع تعیین دقیق علت حادثه، مخصوصا تعیین «تصاعد آنی» یا «وجود گاز در تونل» هنگام كار كارگران تاكید كرده بود.

هشت روز پس از انفجار معدن یال شمالی در منطقه پرورده شهرستان طبس كه به كشته شدن هشت كارگر انجامید، نتیجه تحقیقات بازرسان كار درباره علت حادثه از سوی مدیركل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان یزد اعلام شد.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان یزد در گفتگو با ایلنا اعلام کرد: طبق بررسی‌های کار‌شناسان و بازرسان اداره کار استان یزد  درباره علت حادثه معدن یال شمالی، «وجود گاز متان و تلفیق آن با هیدروژن و تولید منوکسید کربن» دلیل حادثه بوده است.

امرالله فلاح‌زاده با بیان اینکه دیروز - سه‌شنبه - آخرین جلسه بررسی علت انفجار معدن در اداره کار استان برگزار شده است، اظهار کرد: طبق نظر کار‌شناسان و بازرسان اداره کار استان یزد، علت حادثه معدن یال شمالی وجود گاز متان و تلفیق آن با هیدروژن و تولید منوکسید کربن بوده است اما بررسی برای علت وجود گاز متان و تلفیق آن با هیدروژن و تولید منوكسید كربن ادامه دارد.

ایلنا پیش از این در گزارشی بر موضوع تعیین دقیق علت حادثه، مخصوصا تعیین «تصاعد آنی» یا «وجود گاز در تونل» هنگام كار كارگران تاكید كرده بود، چرا كه تنها از این طریق می‌توان مقصرین احتمالی فاجعه‌ای كه به مرگ هشت كارگر منجر شد را شناسایی و از وقوع حوادث مشابه جلوگیری كرد.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان یزد در ادامه این گفتگو با بیان اینکه نتیجه اعلام شده، قطعی نیست اظهار داشت: هنوز نظر نهایی کارشناسانی که از سوی سایر ارگانهای ذیربط به این معدن اعزام شده‌اند اعلام نشده است.

او با اشاره به اینکه با متخلفین احتمالی برخورد خواهد شد، گفت: در صورتی که اشخاص یا عواملی در انجام وظایف خود قصور کرده و باعث این حادثه ناگوار شده باشند، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

به گفته مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان یزد به طور حتم نتیجه نهایی علت حادثه تا روز شنبه (نهم دی ماه) به طور قطعی اعلام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز