خبرگزاری کار ایران

معاون دفتر نظارت و بهره برداری از معادن:

انفجار معادن قابل پیش‌گیری نیست/ فعالیت مجدد یال شمالی پس از رفع نواقص فنی

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۸۰

«هیچ معدنی نمی‌تواند از وقوع چنین حوادثی به طور کامل پیش گیری کند و فقط می‌توان وقوع چنین حوادثی را کاهش داد.»/ «مسئول ایمنی تونل قبل از ورود کارگران کارش را بخوبی انجام داده و مشکلی در ابتدا مشاهده نکرده است.»

معاون دفتر نظارت و بهره برداری از معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: علارغم رعایت همه استاندار‌ها در معادن، حوادث کارگری دراین معادن غیر قابل پیشگیری است.

عباسعلی ایروانی، با «مطلوب» توصیف كردن وضعیت ایمنی معدن یال شمالی، به ایلنا گفت: این معدن مطعلق به بخش خصوصی است و بصورت دوره‌ای توسط بازرسان اداره کار مورد بازردید قرار می‌گرفته است و اگر در مواردی در این معدن نواقص فنی مشاهده شده با هشدار به کارفرما و مسئولان ایمنی این نواقص برطرف شده‌اند.

او درباره علت حادثه انفجار معدن یال شمالی تصریح کرد:‌‌ رها شدن یکباره گازهای منفجره در داخل تونل علت حادثه عنوان شده و این انفجارزمانی رخ داده است که کارگران وارد تونل شده بودند و مشغول بکار بودند.

این مقام مسئول اضافه کرد: مسئول ایمنی تونل قبل از ورود کارگران کارش را بخوبی انجام داده و مشکلی در ابتدا مشاهده نکرده است.

ایروانی افزود: شدت انفجار در قسمت استخراج تونل به دلیل بسته بودن محیط کار بیشتراز سایر نقاط بوده ومتاسفانه این چند کارگری که کشته شده‌اند در قسمت استخراج مشغول بکار بوده‌اند و فرصت خارج شدن پیدا نکرده‌اند.

او گفت: با توجه به اینکه این معدن وسایر معادن به امكانات ایمنی مجهز هستند با این حال هیچ معدنی نمی‌تواند از وقوع چنین حوادثی به طور کامل پیش گیری کند و فقط می‌توان وقوع چنین حوادثی را کاهش داد.

به گفته معاون دفتر نظارت و بهره برداری از معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز نظر کار‌شناسان و بازرسان اداره کار و پزشکی قانونی اعلام نشده و نظر قاطع و حتمی کار‌شناسان وزارت صنایع نیز گزارش نشده است.

او با بیان اینکه همه معادن کشور بویژه معادن زغال سنگ باید از پیشرفته‌ترین تجهیزات ایمنی وفن آوری تهویه هوا برخوردار باشند، اظهار داشت: معدن یال شمالی دارای ذخایر زغالسنگ بسیارغنی است و طبیعی است بعد از رفع اشکالات فنی حاصل از انفجار مجددا فعالیت تولیدی خود را از سر خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز