خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال کشور:

سود تاخیر دولت در پرداخت قیمت برگ سبز چای به كشاورزان تعلق نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۸۹

چكیده:‌«اگر پرداخت هزینه خرید برگ سبز چای کشاورزان بیش از یک ماه تاخیر داشته باشد باید سود میان مدت بانکی که در ابتدای هر سال برای بانک‌ها تعیین می‌شود به کشاورزان تعلق بگیرد / از سال ۸۸ تاکنون، هزینه خرید برگ سبز چای کشاورزان با تاخیری کمتر از شش ماه پرداخت نشده است.»

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال کشور با اشاره به تاخیر چندین ماهه دولت در پرداخت هزینه خرید برگ سبز چای کشاورزان طی سال‌های گذشته، از عدم پرداخت سود این تاخیر به کشاورزان انتقاد کرد.

«پرویز شعبانی» با اشاره به مصوبه سال ۸۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر خرید تضمینی کالاهای کشاورزی به ایلنا گفت: بنابر این مصوبه، دولت موظف است کالاهای کشاورزی را به قیمت تضمینی که تعیین می‌شود خریداری کند و مباشر خرید چای هم وزارت کشاورزی و سازمان چای کشور است.

وی با اشاره به یکی از تبصره‌های مصوبه مذکور که دولت را موظف می‌کند تا هزینه خرید برگ سبز چای را حداکثر ظرف مدت یک ماه به کشاورزان پرداخت کند، افزود: اگر پرداخت هزینه خرید برگ سبز چای کشاورزان بیش از یک ماه تاخیر داشته باشد باید سود میان مدت بانکی که در ابتدای هر سال برای بانک‌ها تعیین می‌شود به آن‌ها تعلق گیرد.

این فعال صنفی اقزود: از سال ۸۸ تاکنون، هزینه خرید برگ سبز چای کشاورزان با تاخیری کمتر از شش ماه پرداخت نشده است. در سال ۹۱ کشاورزان در خرداد ماه چایشان را برداشت کردند و هزینه خریدشان را در اردیبهشت ۹۲ دریافت کردند.

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال کشور در پایان از قصد این اتحادیه برای شکایت از دولت به دلیل تخطی از اجرای مصوبه مجلس و باز پس گیری سود تاخیر پرداخت قیمت برگ سبز چای از سال ۸۸ تا کنون خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز