خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در ساوه:

روحانی به ۸ سال تسلط کارفرمایان بر وزارت کار خاتمه دهد

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۶۹

چكیده:‌ «در دولت‌های نهم و دهم با نگرش کارفرمایی وزارت کار، فقرا فقیر‌تر و اغنیاء غنی‌تر شدند/ جامعه كارگری شایسته وزیر كاری است كه به آرمان های كارگران وفادار باشد و خواسته ها و مطالبات آنها را پیگیری كند.»

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه از رئیس جمهور منتخب خواست تا فردی توانمند، برخاسته از بطن جامعه کارگری و آشنا با دغدغه و مشکلات کارگران را به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب کند.

«مهدی زمانی» در این باره به ایلنا گفت: برای تکیه بر کرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد توانمند، سر‌شناس و برخاسته از بطن جامعه کارگری با سابقه سال‌ها خدمت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارند که آقای روحانی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

وی با اشاره به رای جامعه کارگری به آقای روحانی در در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود: جامعه کارگری شایسته وزیر کاری است که به آرمان‌های کارگران وفادار باشد و خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها را پیگیری کند.

به گفتهٔ آقای زمانی، قامت کارگران در ۸ سال گذشته زیر بار نارسایی‌ها، کم کاری‌ها، شرایط نامناسب اقتصادی، تورم افسارگسیخته و افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها خم شده است و آنان شرمندهٔ خانواده‌هایشان شده‌اند.

این فعال کارگری با انتقاد از شعار‌های بی‌شمار دولت‌های نهم و دهم که تحقق نیافته‌اند،  گفت: تامین امنیت شغلی، برچیدن بساط قراردادهای موقت کار، اختصاص سهام عدالت به کارگران، تعیین مزد متناسب با شرایط معیشتی و... بخشی از شعار‌های آقای احمدی‌نژاد بود که با آن‌ها بخشی از آراء کارگران را ربود اما هیچ قدمی برای تحققشان برنداشت.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه بیان کرد: در دولت‌های نهم و دهم با نگرش کارفرمایی وزارت کار، فقرا فقیر‌تر و اغنیاء غنی‌تر شدند و سفره کارگران روز به روز تهی‌تر شد.

وی در ادامه با تاکید بر اولویت مشکلات ۳۰ میلیون نفر جامعه کارگری بر مشکلات کارفرمایان و پیمانکاران به رئیس جمهور منتخب توصیه کرد اجازه ندهد فردی در راس وزارت کار قرار بگیرد که روند ۸ سال گذشته ادامه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز