خبرگزاری کار ایران

یك فعال مستقل كارگری:

هیچ مقامی حق ندارد معاش نیروی كار را بازیچه اغراض سیاسی قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۶۴

چكیده: «عباسی پیش از رسیدن به پست وزارت وعده داده بود در نیمه دوم اردیبهشت ماه جلسه ویژه شورای عالی كار برای بازبینی حقوق مسكن و خوار و بار كارگران برگزار می‌شود/ تنها یك روز تا پایان اردیبهشت باقی است و هنوز سخنان وزیر كار مبنی بر بازبینی بخشی از حقوق كارگران در حد وعده باقیمانده است.»

یك فعال مستقل كارگری گفت: كارگران از وزیر كار كه ریاست شورای عالی كار را نیز بر عهده دارد انتظار داشتند به وعده‌اش عمل كند و تا پیش از اتمام اردیبهشت ماه در خصوص بازبینی مزد سال 92 اقدامی انجام دهد.

«سعید ترابیان» از فعالان مستقل كارگری با اشاره به سخنان وزیر كار كه پیش از رسیدن به پست وزارت وعده داده بود «در نیمه دوم اردیبهشت ماه جلسه ویژه شورای عالی كار برای بازبینی حقوق مسكن و خوار و بار كارگران برگزار می‌شود»، به ایلنا گفت: تنها یك روز تا پایان اردیبهشت و شروع خرداد باقیمانده است و هنوز سخنان وزیر كار مبنی بر بازبینی بخشی از حقوق كارگران در حد وعده باقیمانده است.

وی با ابراز نگرانی از اینكه موضوع بازبینی مزد با آغاز تبلیغات انتخاباتی منتفی شود، گفت: اگر شورای عالی كار در همان جلسه اسفند ماه خود در مورد افزایش مزد سال جدید بطور قانونی عمل می‌كرد، دیگر نیازی به شكایت كارگران و تشكیل مجدد جلسه شورای عالی كار نبود.

ترابیان با یادآوری اینكه خردادماه زمان شروع تبلیغات انتخاباتی است، گفت: مسئله دستمزد كارگران موضوعی مستقل بوده و هیچ ارتباطی با مسئله انتخابات ندارد و بنابراین نمی‌توان كارگران را به دلیل اعتراض به نحوه تعیین مزد به سیاسی كاری متهم كرد.

وی باانتقاد از اینكه سازمان تامین اجتماعی به بهانه همزمان شدن با ایام انتخابات، موضوع افزایش مستمری بازنشستگان این سازمان را به فصل تابستان موكول كرده‌است، گفت: هیچ مقامی حق ندارد معاش نیروی كار را بازیچه اقراض سیاسی قرار دهد.

این فعال صنفی كارگری افزود: حتی اگر طبق گفته‌های وزیر كار شورای عالی كار در جلسه پیشروی خود حقوق خوار و بار و مسكن كارگران را افزایش دهد بازهم خواسته كارگران در خصوص افزایش عادلانه و قانونی مزد برآورده نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز