خبرگزاری کار ایران

یك فعال صنفی كارگری دریایی طرح كرد:

تلاش كارگران جهت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در كشتیرانی

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۳۳

«پس از گذشت ۵ سال از شکایت اینجانب بر علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به صدور نامه ‌ای جهت اعمال ماده ۵۰ قانون کار و محاسبه طرح نقدی مشاغل با وجود گذشت نزدیک به دو ماه از موضوع مذکور در عمل هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.»

عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس از عدم اجرای ماده ۵۰ قانون کار و محاسبه طرح نقدی مشاغل در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی انتقاد کرد.

غلامرضا زنگی اهرمی در این باره به ایلنا گفت: پس از گذشت ۵ سال از شکایت اینجانب بر علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به صدور نامه شماره ۱۹۷۲۰۶ مورخه ۰۵/۱۲/۱۳۹۱ جهت اعمال ماده ۵۰ قانون کار و محاسبه طرح نقدی مشاغل با وجود گذشت نزدیک به دو ماه از موضوع مذکور در عمل هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

وی با انتقاد از مشی کدخدامنشانه وزارت کار در مورد این مساله بیان کرد: هدف آقایان از این همه کاغذ بازی و نامه بازی چیست؟ اگر قرار است به صورت کدخدامنشی رسیدگی شود پس چرا این نامه صادر شده است؟ اگر کشتیرانی به مشکلات اینجانب رسیدگی می‌کرد که شکایت به وزارت کار نمی‌بردم.

این فعال کارگری مدعی شد: کشتیرانی می‌گوید حتی اگر ما طرح طبقه بندی مشاغل تمامی كارگران را رسیدگی کنیم طرح طبقه بندی شما (غلامرضا زنگی) را محاسبه نخواهیم کرد.

عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس در پایان اظهار داشت: کارگران دریایی مدتهاست که خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند. در این راه نیز اقدامات بسیاری انجام داده‌اند و به ارگان‌های مختلفی مراجعه کرده‌اند. مشخص نیست مسئولان تا چه زمانی می‌خواهند ما را مثل توپ به هم پاس بدهند.

گفتنی است آبان ماه سال گذشته بود که «نادر ظهوری» رئیس انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس با ارسال نامه‌ای به وزیر کار از عدم اجرای قانون طبقه بندی مشاغل از سوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی انتقاد کرده بود. برای اطلاع از متن نامهٔ مذکور به اینجا مراجعه کنید.

همچنین در بهمن ماه‌‌ همان سال، جمعی از کارکنان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار «اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار» شدند. برای اطلاع از متن نامهٔ مذکور به اینجا مراجعه کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز