خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیهٔ کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام:

تصویب دستمزد ۹۲ خیانت بود/ طرح شکایت در دیوان عدالت

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۹۴

با توجه به نرخ رسمی تورم که ۳۱/۷ درصد اعلام شده، افزایش ۲۵ درصدی دستمزد ۶/۷ درصد كمتر از تورم است و دولت با تعیین چنین مبلغی نشان می‌دهد کارگران را جزیی از جامعه نمی‌داند/ گروه کارفرمایی و دولت از پیش در مورد این موضوع به توافق رسیده بودند.

رییس هیئت مدیرهٔ اتحادیهٔ کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام با تاکید بر لزوم طرح دعوی فعالان کارگری در دیوان عدالت اداری از شکایت این اتحادیه نسبت به مبلغ حداقل مزد ۹۲ در روزهای آینده خبر داد.

منوچهر یار احمدی در این باره به ایلنا گفت: اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام قصد دارد با طرح شکایت از دولت و کارفرمایان در دیوان عدالت اداری، پیگیر مساله حداقل مزد سال آتی کارگران شود.

رییس هیئت مدیرهٔ اتحادیهٔ کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام با انتقاد از عملکرد گروه کارگری در شورای عالی کار، تاكید كرد: تنها راه موجود در این شرایط آن است که فعالان کارگری با طرح دعوی در دیوان عدالت اداری، پیگیر حقوق صنفی خود شوند.

این فعال کارگری تصویب دستمزد ۹۲ را خیانت به جامعه کارگری دانست و افزود: با توجه به نرخ رسمی تورم که ۳۱/۷ درصد اعلام شده، افزایش ۲۵ درصدی دستمزد ۶/۷ درصد كمتر از تورم است و دولت با تعیین چنین مبلغی نشان می‌دهد کارگران را جزیی از جامعه نمی‌داند. گروه کارفرمایی و دولت از پیش در مورد این موضوع به توافق رسیده بودند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز