خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر بجنورد طرح كرد؛

افزایش همسان دستمزد و تورم، طبیعی‌ترین مطالبه كارگران از دولت

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۵۱

طبیعی‌ترین مطالبه نیروی کار از دولت، تصویب مبلغ دستمزدی همسان با نرخ تورم است اما رقم دستمزد سال آینده نشان می‌دهد در عمل هیچ حمایتی از کارگران نشده است.

دبیر خانه کارگر بجنورد معتقد است، کسری دستمزد سال ۹۲ از تورم واقعی باید در قالب اختصاص کالاهای حمایتی از جانب دولت جبران شود.

فرهاد هدایتی با انتقاد از افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران، به ایلنا گفت: طبیعی‌ترین مطالبه نیروی کار از دولت، تصویب مبلغ دستمزدی همسان با نرخ تورم است اما رقم دستمزد سال آینده نشان می‌دهد در عمل هیچ حمایتی از کارگران نشده است.

این فعال كارگری با پیش‌بینی عمیق‌تر شدن شكاف میان دستمزد و تورم در سال آینده، به اختصاص بن‌های كارگری در سال‌های گذشته اشاره كرد افزود: در دولت‌های گذشته نرخ تورم به  دستمزد تا حدودی مرتبط بود و علاوه بر آن، سیاست گذاریهای حمایتی دولت از کارگران هم به اندازه‌ای بود که کارگران با دریافت انواع کالاهای اساسی به اندازه امروز خلائی را در سبد هزینه‌های خود احساس نمی‌کردند.

این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران در برخی واحد‌ها، اظهار داشت: بعضی کارفرمایان در پرداخت همین حداقل دستمزد ناعادلانه به کارگران خود کوتاهی می‌کنند.

به گفته هدایتی کارگران با دریافت حداقل‌ها به سبب نداشتن امنیت شغلی هیچگاه نتوانسته‌اند به مطالبات خود دست پیدا کنند چرا که چاره‌ای جز تحمل سختی‌ها و فشار‌ها ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز