خبرگزاری کار ایران

یک كارشناس مسائل کارگری:

نگرانی دولت از آثار تورمی افزایش مزد بهانه گیری است

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۲۷

دولت باید با در نظر گرفتن سبدی متشکل از کالاهای اساسی، معیشت کارگران را تامین کند در غیر اینصورت افزایش دستمزد تنها به صورت ریالی جوابگو نخواهد بود.

یک كارشناس مسائل کارگری با تاکید بر لزوم کنترل و مهار افزایش قیمت‌ها از سوی دولت، نگرانی دولتمردان در مورد تاثیر افزایش مزد بر قیمت‌ها را نوعی بهانه گیری برای شانه خالی کردن از افزایش متناسب حداقل دستمزد کارگران با شرایط نامناسب اقتصادی کشور دانست.

محمدرضا عمادی در این باره به ایلنا گفت: نمی‌توان تاثیر اضافه شدن حداقل دستمزد را بر روی افزایش قیمت‌ها را انكار كرد اما اثر این موضوع به آن شدت که مسولان دولتی در بوق و کرنا می‌کنند نیست. این گونه صحبت‌ها بیشتر نوعی بهانه گیری برای شانه خالی کردن از افزایش متناسب حداقل دستمزد کارگران با شرایط نامناسب اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: دولت باید با در نظر گرفتن سبدی متشکل از کالاهای اساسی، معیشت کارگران را تامین کند در غیر اینصورت افزایش دستمزد تنها به صورت ریالی جوابگو نخواهد بود.

عمادی افزایش حداقل دستمزد متناسب با شرایط اقتصادی کشور را از عهدهٔ کارفرمایان خارج دانست و افزود: اگر همهٔ بار افزایش حداقل دستمزد روی دوش کارفرمایان قرار گیرد مشکلات بعدی را به همراه خواهد داشت به علاوه آنکه این موضوع از توان اکثر کارفرمایان خارج است.

این فعال کارگری در پایان با تاکید بر لزوم کنترل و مهار افزایش قیمت‌ها از سوی دولت اظهار داشت: اگربخواهیم یک طرفه به موضوع نگاه کنیم افزایش حداقل دستمزد هر چه بیشتر باشد بهتر است اما با نگاهی جامع‌تر به مساله به این نتیجه می‌رسیم که افزایش حداقل دستمزد باید به گونه‌ای باشد که صنایع را دچار مشکل نکند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز