خبرگزاری کار ایران

با ابلاغ وزارت کار؛

حقوق شهریورماه کارگران ۳۰ هزار تومان افزایش می‌یابد/ تصویر بخشنامه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۳۳

چکیده: «با توجه به اینکه این بخشنامه کارفرمایان را مکلف به افزایش ۱۵ هزارتومانی حقوق جانبی کارگران کرده است و این افزایش حقوق در مردادماه سال جاری در دریافتی کارگران اعمال نشده است، کارفرمایانی که بر اساس توافق حقوق کارگرانشان را ماهانه تسویه می‌کنند، در پایان شهریورماه باید مبلغ ۳۰ هزار تومان به حقوق کارگرانشان اضافه کنند.»

سه روز پس از آنکه خبر ابلاغ رسمی افزایش ۱۵ هزار تومانی حق خوار و بار کارگران منتشر شد، امروز با انتشار تصویر بخشنامه‌ای که به امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده است، کارگران با دریافت تصویر این نامه که در انتهای خبر تحت عنوان «فایل پیوست» بارگذاری شده است، می‌توانند به طور قانونی پی‌گیر افزایش ۱۵ هزار تومانی حقوقشان باشند.

به گزارش ایلنا، با توجه به اینکه این بخشنامه کارفرمایان را مکلف به افزایش ۱۵ هزارتومانی حقوق جانبی کارگران کرده است و این افزایش حقوق در مردادماه سال جاری در دریافتی کارگران اعمال نشده است، کارفرمایانی که بر اساس توافق حقوق کارگرانشان را ماهانه تسویه می‌کنند، در پایان شهریورماه باید مبلغ ۳۰ هزار تومان به حقوق کارگرانشان اضافه کنند.

در این بخشنامه که در تاریخ ۱۷ مردادماه به امضای علی ربیعی رسیده، آمده است:

نظر به درخواست کارگران و تشکلهای ذیربط مبنی بر انطباق هرچه بیشتر دریافتی کارگران با معیشت خانوار کارگری و همسو با اهداف و سیاستهای دولت در راستای افزایش قدرت خرید کارگران و در اجرای مصوبه دویست و سی و یکمین جلسه شورای عالی کار در تاریخ ۷/۵/۱۳۹۲ و پیرو بند ۳ بخشنامه شماره ۲۱۵۲۱۰ مورخ ۲۲/۱۲/۱۳۹۱ مبلغ کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار بابت هر کارگر اعم از مجرد یا متاهل از ماهانه ۳۵۰ هزار ریال به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال در ماه افزایش یافته و لازم است از تاریخ ۱/۵/ ۱۳۹۲ توسط کارفرمایان به کارگران پرداخت شود.

توضیح: برای دریافت تصویر بخشنامه مذکور، ابتدا روی فایل پیوست (در انتهای خبر) راست کلیلک کنید و سپس با انتخاب گزینه save link as... فایل pdf این بخشنامه را در محل مورد نظرتان ذخیره کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز