خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با ایلنا:

48 پروژه در سكونتگاه‌های غیررسمی تا پایان امسال افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۴۴

از ابتدای سال جاری ۴۸ پروژه با اعتبار ۲۴ میلیاردتومان در قالب توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در حال اجرا است و تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۴۴ هزار هکتار در ۶۰ شهر کشور به منظور توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی شناسایی شده است که عملیات مطالعاتی این طرح درحدود ۵۵ شهر در حال انجام است.

مجیدکیان‌پور در گفت و گو با ایلنا افزود: توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی با کمک مدیریت استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی درسطح استان‌ها در حدود ۱۸ شهر با اعتبار ۱۳۷ میلیارد تومان از اعتبارات بانک جهانی و همچنین اعتبارات دولتی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۴۸ پروژه با اعتبار ۲۴ میلیاردتومان در قالب توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در حال اجرا است و تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی مراکز بهداشتی، مراکز آموزشی، مراکز خدماتی، مراکز درمانی، مراکز ورزشی، کتابخانه، خانه محلی و مراکز فرهنگی نیز احداث می‌شود گفت: این امر درجهت افزایش رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: علاوه بر توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی باید در جهت پیشگیری از گسترش این سکونت‌گاه‌ها تلاش کنیم تا در آینده دوباره شاهد شکل گیری سکونت گاه‌های غیررسمی در کشور نباشیم.

وی در توضیح مطلب فوق افزود: امسال به دنبال این هستیم که توانمندسازی سکونت گاه‌های غیر رسمی از ۱۸ شهر به ۳۱ شهر استانی افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال از ۷۲ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور چه میزان تا کنون احیا شده است گفت: تا پایان سال گذشته حدود ۷ هزار هکتار را نوسازی کردیم و برای امسال نیز نوسازی ۲ هزار هکتار بافت فرسوده هدف‌گذاری شده است که در مجموع ۹ هزار هکتار تا کنون احیا شده است و در حال حاضر بافت فرسوده از ۷۲ هزار هکتار به حدود ۶۳ هزار هکتار کاهش یافته است که امیدواریم در سال آینده نیز بتوانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز