خبرگزاری کار ایران

درگفتگو با ایلنا مطرح شد؛

اتاق بازرگانی آماده ارایه توصیه‌های مهم به دولت است

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۸۵

دولت کار سخت و طاقت فرسایی پیش رو دارد و بخش خصوصی هم در این شرایط خطیر قرار دارد، لذا اتاق باید مدیریت بحران انجام دهد تا همانطور که دولت در 100 روز گزارشی از وضع عمومی کشور تهیه می‌کند،‌ به صورت فشرده توصیه‌های لازم و مهم خود را ظرف 100 روز آینده به دولت جدید بدهد.

اتاق به صورت فشرده توصیه‌های لازم و مهم خود را ظرف 100 روز آینده به دولت جدید خواهد داد.

پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در طول 8 سال گذشته، کشور ما در بخش مدیریت کلان خسارات فراوانی دید اما یکی از برکات این 8 سال آشنایی و نزدیک تر شدن مدیران دولتی که امروز در مصدر امور قرار گرفته‌اند با بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: وزرای اقتصادی کابینه در 8 سال گذشته عموما به جهت نبودن در پست‌های دولتی بیشتر فرصت یافته‌اند تا با بخش خصوصی فعال کشور آشنا شوند و از توان و نظرات ایشان آگاهی یابند و لذا امروز که در این جایگاه‌های مهم قرار گرفته اند با سرمایه اجتماعی که حاصل از تعاطی افکار و مراوده نزدیک با بخش خصوصی بوده است همگی در حل مشکلات محیط کسب و کار آگاه و مصمم هستند.

به گفته وی یکی از آفات کار کمیسیون‌ها در دوران قبل تداخل‌های کاری با یکدیگر بود و رفع این مشکل حاصل نمی‌شود جز با تعریف مشخص کار کمیسیون ها.

 سلطانی با تاکید بر ضرورت بالا بردن توان مشورت دهی‌بخش خصوصی به دولت گفت: قطعا نسبت به دوره‌های گذشته تقاضای مشورت‌گیری از اتاق بالاتر خواهد رفت و لذا بخش خصوصی باید طراحی مناسبی برای ایجاد ساز و کار این مشورت‌دهی فراهم كند.

به گفته نایب رئیس اتاق ایران، شنیدن صدای واحد از بخش خصوصی به صورت دستوری و بدون برنامه اتفاق نمی افتد. لذا اتاق وظیفه دارد تشکل ها را جذب خود کند و از در تعارض قرار گرفتن آنها با اتاق جلوگیری شود.

سلطانی در پایان گفت: دولت کار سخت و طاقت فرسایی پیش رو دارد و بخش خصوصی نیز در شرایط خطیر و بحرانی قرار دارد. لذا اتاق باید مدیریت بحران انجام دهد تا همانطور که دولت در 100 روز تهیه گزارش از وضع عمومی کشور می کند و تصمیمات مهمی در راستای ایجاد ثبات و تقویت اقتصاد اخذ می‌کند، اتاق نیز به صورت فشرده توصیه های لازم و مهم خود را ظرف 100 روز آینده به دولت جدید بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز